Vikingbad

Gir bort 15 baderom til Stine Sofie Senteret

Pressemelding   •   feb 03, 2017 09:28 CET

VikingBad har donert baderomsutstyr til 15 nye bad i det nye Stine Sofie Senteret i Grimstad.

- Når hele femten bad skulle innredes kan det ikke beskrives hvilke følelser jeg satt igjen med etter møtet med VikingBad. Det sier seg selv at med et prosjekt på 70 millioner, er det blitt noen kostnadssprekker og pulsen har vært svært høy til tider. VikingBad sørget for lavere puls og stor begeistring med sin fantastiske vilje til å bidra til Stine Sofie Senteret. Gode sponsorer betyr alt for at dette skal lykkes, og slik at vi kan gi de voldutsatte barna gode opplevelser, sier Ada Sofie Austegard, leder av Stine Sofie Stiftelse, som nå står ovenfor deres største prosjekt. Det første senteret for voldsutsatte barn i verden bygges nå i Grimstad. I august åpner de første kursene i senteret.

- Da vi er en liten organisasjon er vi helt avhengig av gode priser på alle de investeringene vi står – og har stått ovenfor, presiserer hun. Å bygge et senter for familier som har vært utsatt for vold, krever god planlegging av materialbruk og innredning.

Det viktigste for oss er at innredningen i baderommet er av god kvalitet og sikkert for barn

Hvilke hensyn må dere ta?

- Hver uke vil det komme nye familier til senteret. Det viktigste for oss er at innredningen i baderommet er av god kvalitet og sikkert for barn. Derfor fikk vi folierte dusjvegger som ikke kan knuse, og kraner med sikkerhetsfunksjoner slik at en ikke kan brenne seg. Samtidig ønsket vi en innredning som fremstår som lekker og luksuriøs. Jeg vet at noen av de familiene som kommer til oss har svært dårlig økonomi. For noen er det første gang de er på «ferie». Derfor vil vi gi dem de beste opplevelsene av oppholdet og det inkluderer alt fra aktiviteter til fasiliteter, poengterer Austegard.