LOS

Gir energi til Sørlandsfestivaler

Pressemelding   •   apr 24, 2013 06:30 CEST

På Agder arrangeres det over 120 festivaler hvert år. For dem som står bak kreves uante mengder engasjement og energi. Nå tilbyr strømleverandøren LOS å gi festivalene gratis strøm.

Festivalene på Sørlandet spenner fra små lokale festivaler, til store internasjonale kulturarrangementer med mange tusen publikummere.

Lever av energi

- Vi i LOS lever av energi , og vi vet at det ligger uendelig mange timer med frivillig innsats bak hver og en av festivalene som arrangeres på Sørlandet. Derfor ønsker vi å gi dem ekte sørlandsk energi , sier Geir Tønnesland, administrerende direktør i LOS.

Gratis strøm

Alle festivalarrangører kan nå registrere sin festival på los.no/festival og være med i konkurransen om å få dekket strømutgiftene til sin festival.

- Vi kan selvsagt ikke dekke strømutgiftene til alle festivaler som arrangeres på Sørlandet, men vi ønsker å bidra til det som kanskje er landsdelens viktigste kulturtiltak, og vi skal dekke strømutgiftene til 12, lover Tønnesland. Til gjengjeld ønsker Tønnesland et enkelt samarbeid med de festivalene som velges ut. Dette kan bestå i at begge aktører får profilert seg hos hverandre og at LOS kan dele ut festivalpass til sine kunder.

· For de heldige utvalgte dekkes strømutgiftene.

· Tilkoblingsutgifter til strømnettet og nettleie må arrangøren selv bekoste.

· Det er mulig å registrere sin festival fra tirsdag 23. april og ut mai.

De festivalene som får gratis energi blir kontaktet innen 10. juni.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Geir Tønnesland, administrerende direktør i LOS, tlf. 458 31 503

Thorbjørn Laundal, markeds- og kommunikasjonsdirektør, tlf. 917 48 926

Om LOS

LOS er Norges største strømleverandør i bedriftsmarkedet, og landets tredje størst kraftleverandør totalt.

Kjernevirksomheten er strømprodukter tilpasset kundenes behov. Selskapets egne kraftforvaltere minimerer kundenes risiko ved å analysere råvarebørsene og de gjeldene strømprisene.

Hovedkontoret ligger i Kristiansand med regionkontorer i Arendal og Lysaker utenfor Oslo.

LOS tilbyr strøm med opprinnelsesgaranti til både privat- og bedriftsmarkedet.

Selskapet er et heleid datterselskap av Agder Energi AS, og omsatte for 4,7 milliarder kroner i 2011.

I 2012 ble LOS kåret til landets best likte strømleverandør av EPSI-Norway og ble kåret til årets kundeservice i kategorien ”Energi” av TNS Gallup.

LOS er Miljøfyrtårnsertifisert og medlem av Klimapartnere.