TUI Norge

Girl Power, Glitter og Rock ´n Roll – TUI har fått ny signaturlåt

Pressemelding   •   nov 28, 2016 10:00 CET

- Vi satser ungt og friskt når vi nå har funnet vår nye signaturlåt. Heavy Tiger er et kjempekult jenteband fra Stockholm. De har «attitude» så det holder, er skikkelig rocka og har gitt oss en versjon av sangen som vi bare elsker. Det håper vi kundene våre gjør også, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI.

Lanseres i TUIs reklamefilmer og på Spotify

Tre unge svenske jenter med Rock´n Roll i sjelen og selvtillit bare et rockeband kan ha står bak sangen som er tilgjengelig på Tidal og Spotify (og TUIs nye reklamefilmer) fra og med 28.11.2016.

- Da vi fikk forespørselen fra TUI om å lage en ny versjon av den klassiske låten var det viktig å gjøre en helhjertet Heavy Tiger versjon. Jeg er kjempefornøyd med resultatet, det ble enda bedre enn forventet, sier Maja Linn Samuelsson.

Hør Let the Sunshine In på Tidal eller på Spotify https://open.spotify.com/track/5aHlRCcEIif720QJMJfprK

Se film og intervju med jentene her https://youtu.be/Vs5rk4SPO_I

Dette er Heavy Tiger

Maja Linn Samuelsson, Vokal og Gitar

Sara Frendin, Vokal og Bass

Astrid Carsbring, Trommer

Visse vil nok definere sjangeren som hardrock, men spør du jentene selv kaller de det «ekte rock´n roll». Bandet ble etablert i 2010 da jentene bare var 17 år gamle. Siden det har de turnert i hele verden, fra Tyskland og England til Japan og Vietnam. Jentene er for øyeblikket på turné med Backyard Babies.

I tillegg til den nye singelen Let the Sunshine In, er også EPen Talk of the Town, albumet Saigon Kiss og singelen Devil May Care tilgjengelig på Tidal og på Spotify.

TUI Norge er i dag en del av TUI Nordic, og er med en markedsandel på 20 % den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUIfly Nordic, Nazar og WonderCruises.

TUI het inntil 1. november 2016 Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Norge og Danmark og Finnmatkat i Finland. Konsernet har siden 2000 vært en del av konsernet TUI Group, verdens ledende reisekonsern med virksomhet i mer enn 180 destinasjoner verden over. Konsernet har base i Tyskland og TUI Group er børsnotert på både FTSE 100 indeksen og tyske MDax. I 2014/15 noterte TUI Group en omsetning på €20mrd og et resultat på €1069m. Gruppen har ca. 76.000 ansatte i 130 land og tilbyr sine ca. 20 millioner kunder heldekkende service fra booking til hjemkomst. TUI sin virksomhet dekker hele verdikjeden, hvilket inkluderer ledende reisearrangører, 1.800 reisebyråer i Europa, seks flyselskap med mer enn 140 kort- og langdistansefly, mer enn 300 egne hoteller deriblant RIU og Robinson. Med 14 egeneide cruiseskip, som MS Europa og luksusskipet MS Europa 2, TUI Cruises «Mein Schiff»- flåten og fartøy under varemerket Thomson Cruises i Storbritannia, er TUI et velposisjonert konsern innen det sterkt voksende cruisemarkedet. Globalt ansvar for bærekraftig økonomi, økologi og sosialt ansvar er grunnleggende i vår forretningsvirksomhet. Som eneste reisekonsern i verden er TUI medlem av FNs Global Compact. Konsernet er også listet på den velrenommerte Dow Jones Sustainability Indices (DJSI).