Malmlaft Eiendom

Gjør hytta til familiens andre hjem

Pressemelding   •   mai 23, 2016 13:10 CEST

Når man kjøper hytte, er kvalitetstid med familien en av de viktigste motivasjonsfaktorene. Her er våre gode tips til hvordan man kan gjøre tiden på hytta hyggelig for hele familien.

Familien andre hjem
En hytte er en investering i fritid og familieliv. For mange er hytta familiens andre hjem, men selv om hytta er familiens andre hjem, kan det være en idé å la andre regler gjelde på hytta enn hjemme. En hytte er en investering i familien - et sted der familien kan komme nærmere hverandre og skape felles minner og gode opplevelser. Her er noen tips til hvordan tiden på hytta kan brukes til kvalitetstid med familien.

Gjør hytta til et sted der familien gjør ting sammen.
Det fine med hytta, er at man kan innføre nye regler og dermed bryte opp i gamle mønstre etablert i hjemmet.

En av de viktigste grunnreglene for et godt hytteliv er at alle bidrar, og for at alle skal bidra må vi gjøre ting sammen. Lag mat sammen. Få med store og små på at hytta er et sted der familien gjør ting i fellesskap. Det betyr at poteter må skrelles, bord må dekkes og oppvask settes på plass.

Lek sammen! De fleste har minner fra hytteturer med yatzy og brettspill, og det er fremdeles populært. Kanskje kan dere ha noen regler på at chipsskålen er kun for dem som er med å spille, eller være litt fast på at på hytta er det begrenset med internettid?

Finn roen
Selv om en skulle ønske at ungene la fra seg mobiltelefonen, er det også viktig å tenke på at hytta skal være et fristed. Kanskje er det greit at de får være litt for seg selv. For én av hovedgrunnene til å ha en hytte er jo for å komme seg bort og finne roen, og det betyr også at en kanskje skal roe ned masingen litt også.

Med våre nøkkelferdige hytter, trenger dere ikke å bruke tiden på hytta til vedlikehold og oppussing. Tiden dere sparer på vedlikehold, kan dere bruke i skisporet eller i solveggen på terrassen istedenfor. Alt ligger med andre ord til rette for at tiden på hytta kan brukes til kvalitetstid med familien!

Vi har for tiden flere nøkkelferdige hytter til salgs på blant annet Sjusjøen, Digeråsen og Trysil. Se alle her: http://www.malmlaft.no/

Om Malmlaft
Malmlaft er en av Norges eldste og mest anerkjente merkevarer i hyttesegmentet. Malmlaft har gradvis endret strategi fra å være en leverandør av laftekasser til å være en eiendomsutvikler. Dette i takt med endringen i markedet fra at kundene ønsket å gjøre mye selv i byggeprosessen, til at kundene nå ønsker en nøkkelferdig hytte.

Vi har en stor tomtebank og bred erfaring i utvikling og salg av nøkkelferdige fritidsboliger. Vi leverer hytter av høy kvalitet til konkurransedyktige priser. Det skal være enkelt og trygt for våre kunder å anskaffe seg ny hytte.