Epson Norge

Gjør undervisningen levende med Epsons nye dokumentkameraer

Pressemelding   •   jan 20, 2016 08:50 CET

Med kameraets mange smarte funksjoner kan lærere skape et dynamisk læringsmiljø

Epson lanserer to nye dokumentkameraer som passer ideelt til Epsons projektorer for undervisningssektoren: Nå med kamera i full HD-oppløsning, slik at hele klassen kan få glede av bilder og video med fantastisk skarphet og klarhet. Takket være parallelle videoutganger kan høykvalitetsinnhold vises på flere skjermer samtidig, for eksempel på bærbar PC, projektor og TV.

Med dokumentkameraene ELPDC21 og ELPDC13 kan lærere gjøre undervisningen levende på en morsom og interessant måte, slik at elevene holdes engasjerte og lettere kan oppnå kan gode resultater. Takket være kameraet med full HD-oppløsning vil bildene være skarpe og klare, slik at elevene får med seg de minste detaljer. Kameraet har et stort opptaksområde (A3), som gjør at to hele sider fra en lærebok, kart, detaljerte diagrammer og tredimensjonale gjenstander kan vises til hele klassen uten behov for å måtte flytte på kameraet.

Kameraene er ikke bare overlegne når det gjelder bilder: Skjermoppfriskningsfrekvensen på 30 bilder per sekund sørger for jevn videostrømming med imponerende klarhet og skarphet. Når det er behov for god forstørrelse, for eksempel ved gjennomgang av historiske tekster, sørger digital og optisk (bare ELPDC21) zoom og en innebygd LED-lampe for at selv de minste detaljer kommer frem. Muligheten for å koble til mikroskop gjør at svært små gjenstander vises på en stor skjerm – ideelt for naturfagundervisning.

- Vi har lyttet til kundenes tilbakemeldinger på de populære forrige modellene og utviklet en rekke nye funksjoner for å gjøre serien enda bedre. I tillegg til at kameraet nå støtter visning av bilder i full HD-oppløsning,kan levende bilder og video vises på flere skjermer samtidig, for eksempel på bærbar PC, projektor og TV, takket være parallelle videoutganger. Lærere kan nå betjene dokumentkameraet direkte fra det projiserte skjermbildet. De slipper derfor å gå frem og tilbake og kan lettere holde elevene engasjerte, sier markedssjef Solfrid Dyrrdal Liland i Epson Norge.

Begge dokumentkameraene har skjermdelingsfunksjonalitet, som gir ekstra fleksibilitet. Lærere kan nå vise ulikt innhold side om side på en stor skjerm for å illustrere for eksempel forskjellen på plante- og dyrevekst.

Begge kameraene er lette og bærbare, og med den medfølgende myke bærevesken er de derfor enkle å ta med seg fra klasserom til klasserom. Takket vært en Kensington-lås og en sikkerhetsstang slipper skoler og utdanningsinstitusjoner å bekymre seg når kameraet er uten tilsyn eller ikke er i bruk.

ELPDC21 og ELPDC13 er kompatible med alle projektorer i EB-5-serien med kort og ekstra kort projeksjonsavstand. Produktene vil være tilgjengelig fra februar 2016 til anbefalte utsalgspriser på hhv kr 5668 og 4344 eks. mva.

Se pressemelding i pdf for fotnoter og spesifikasjoner.

Om Epson

Epson er en ledende global aktør innen bildeprodukter inkludert skrivere, 3LCD-projektorer og små –og mellomstore LCD’er. Med en innovativ og kreativ kultur, fokuserer Epson på med sine produkter - kjent for overlegen kvalitet, funksjonalitet, kompakthet og energieffektivitet – å overgå visjonen og de forventninger kunder har verden over.

Ledet av det Japan-baserte Seiko Epson Corporation, består Epson Group av over 73.000 ansatte i 94 selskaper rundt om i verden, og er stolt av vedvarende bidrag til det globale miljøet og til lokalsamfunn der Epson er representert. http://global.epson.com

Om Epson Europe

Epson Europe B.V. er konsernets regionale hovedkontor for Europa, Midt-Østen, Russland og Afrika og er lokalisert i Amsterdam. Epson Europe hadde 1655 ansatte og en omsetning på 1540 millioner euro i regnskapsåret 2012. http://www.epson-europe.com

Miljøvisjon 2050