KLP

God rating av KLP

Pressemelding   •   sep 03, 2010 13:50 CEST

Kommunal Landspensjonskasse (KLP) har blitt vurdert av Fitch Ratings og Moody’s Investor Services. De to anerkjente internasjonale kredittvurderingsselskapene vurderer KLPs soliditet til å være i fremste rekke blant norske livsforsikringssselskap.

Fitch Rating har gitt KLP en ”Insurer Financial Strength” rating på A+ med ”Stable Outlook”. Moody’s Investor Services har gitt KLP en ”Insurer Financial Strength rating på A2 med ”Stable Outlook”

- Denne ratingen er vi svært tilfreds med. Det er en anerkjennelse av det gode langsiktige arbeidet som er gjort for å styrke selskapets soliditet, skape gode økonomiske resultater og styrke tilliten hos våre kunder sier KLPs konsernsjef Sverre Thornes.

Det er i forbindelse med KLP Kommunekreditts etablering av et internasjonalt låneprogram for obligasjoner med fortrinnsrett at morselskapet Kommunal Landspensjonskasse (KLP)har  blitt vurdert av Fitch Ratings og Moody’s Investor Services.

Vedlagt pressemeldingene fra Fitch Ratings og Moody’s Investor Services.

Kommunal Landspensjonskasse (KLP) er et av Norges største livsforsikringsselskap. Selskapet leverer pensjons-, finans- og forsikringstjenester til kommuner og fylkeskommuner, helseforetak og til bedrifter både i offentlig og privat sektor, og til deres ansatte. KLP-konsernet har en forvaltningskapital på 263,9 milliarder kroner.