Novartis Onkologi

The Lancet: studie på Cosentyx (sekukinumab) viser positive resultater

Pressemelding   •   aug 17, 2015 14:49 CEST

FOR HELSEJOURNALISTER

Basel, 29. juni 2015 – Novartis annonserte i dag ettårsresultatene fra den pivotale fase 3 studien FUTURE 2 på sekukinumab ved psoriasisartritt (PsA). Resultatene er publisert i det medisinske fagtidsskriftet The Lancet. Sekukinumab er den første interleukin -17A (IL-17A) hemmeren som har vist effekt i en fase 3 studie på voksne pasienter med aktiv PsA1. PsA er en kronisk, inflammatorisk (betennelse-) sykdom som er forbundet med smerte og nedsatt funksjon i ledd, hud- og neglpsoriasis, hovne tær og fingre, vedvarende, smertefull senebetennelse samt irreversibel leddskade2.

Referanser
1. McInnes, IB, Mease, PJ, Kirkham, B, et. al. Secukinumab, a human anti-interleukin-17A monoclonal antibody, in psoriatic arthritis: a randomized, double-blind, placebo-controlled, phase 3 trial (FUTURE 2).The Lancet. Published online June 29, 2015; http://dx.doi.org/10.1016/S0140-6736(15)61134-5(link is external)

2. Mease PJ, Armstrong AW. Managing patients with psoriatic disease: the diagnosis and pharmacologic treatment of psoriatic arthritis in patients with psoriasis. Drugs. 2014;74:423-41.

NO1508365820

Om Novartis
Novartis er et sveitsisk selskap med hovedkontor i Basel. Vi utvikler nye medisiner og behandlingsmetoder som forlenger liv og øker livskvalitet. Novartis tilbyr en bred portefølje bestående av innovative medisiner, øyehelse og kostnadsbesparende generiske legemidler. Novartis er det eneste legemiddelselskapet som er verdensledende på alle disse områdene. 120 medarbeidere jobber i Novartis Norge som har kontorer i Nydalen i Oslo.

For mer informasjon, vennligst besøk www.novartis.no eller www.novartis.com