Godtlevert.no

Godtlevert.no med nytt eskedesign

Pressemelding   •   feb 08, 2016 11:25 CET

Norges største leverandør av middagskasser har utviklet en helt ny eske med nytt eskedesign, inspirert av de fire årstidene.

Det er et godt stykke arbeid som ligger bak når Godtlevert.no lanserer og leverer sine nye esker. I samarbeid med Glomma Papp, reklamebyrået F+Oss og illustratører fra Darling Clementine, har de utviklet ny eske, design og oppskriftshefter i tråd med grunnverdiene i bedriften.

- I Godtlevert.no skal vi være annerledestenkende. Vi ønsker at det skal være spennende og lærerikt å få levert middagskasser fra oss. Verdiene våre og de gode råvarene skal være gjennomgående for hele Godtlevert-opplevelsen, forteller markedsansvarlig Maren Aas Nakken.

Fire sesonger

Det nye designet er inspirert av råvarer tilhørende de fire årstidene. Fire ulike design vil pryde eskene i vår-, sommer-, vinter- og høstmånedene, alle med råvarer fra de ulike sesongene. Første eske ut er vinterdesignet, som innen få uker blir rullet ut til alle kundene i hele landet.

- Vår innkjøpsavdeling jobber alltid med å finne det beste av sesongens råvarer. Det skal gjenspeiles i designet på eskene, forteller sjefskokk Ole Martin Alfsen.

Alt i én kasse - bedre for miljøet

Tidligere har Godtlevert.no sendt ut to kasser til kundene, en for tørrvarer og en for kjølevarer. Den nye kassen inneholder både tørrvarer og kjølevarer, og er utviklet for å ta godt vare på kvaliteten på råvarene under transport. Kassen er forseglet, altså kan kundene stole på at både matsikkerhet og kvalitet er tatt vare på gjennom hele reisen.

Ved å gå fra to til én kasse, reduseres antall paller ved transport. En slik optimalisering av plassbesparelse minker hele 30 % av volumet som skal ut til kundene. Resultatet av dette vil være færre biler på veien og dermed mindre utslipp med tanke på miljøet.

- Vi har jobbet hardt i over et år for å utvikle den optimale esken. Som ny og voksende bedrift jobber vi kontinuerlig med å utvikle alle våre ledd, forteller daglig leder Kjetil Graver.

Graver gleder seg til å bruke de fine eskene på nytt til oppbevaring i kjeller og på loft, men de kan også leveres til gjenvinning i retur med Godtleverts sjåfører.

Godtlevert.no leverer ferske råvarer av høy kvalitet sammen med oppskrifter komponert av kokken Ole Martin Alfsen. Èn gang i uken blir middagskassene levert til familien i hele Norge. Du slipper å gå i butikken og sparer tid og penger.