Red Hat

Goodtech tilfører energi til IT-infrastrukturen med Red Hats løsninger

Pressemelding   •   jun 24, 2014 12:23 CEST

STOCKHOLM 24. juni 2014Red Hat, verdens ledende leverandør av open source-løsninger, offentliggjør at det ledende nordiske tekniske konsulentselskapet Goodtech ASA har implementert Red Hat Storage og Red Hat Enterprise Linux i sitt datasenter for å imøtekomme selskapets raskt voksende lagringsbehov med en åpen, fleksibel og skalerbar løsning.

Goodtech utvikler og leverer prosjekter, tjenester og produkter som skaper gevinst for kunder innenfor en rekke industriområder, deriblant produksjon, energi, miljøteknikk og infrastruktur. Blant Goodtechs kunder i Norden finnes industriledende selskaper slik som Astra Zeneca, LKAB, Vattenfall, Statoil og Norsk Hydro.

Goodtech opplevde utfordringer med skalerbarhet som følge av et spredt og heterogent IT-miljø med mange utdaterte og kostbare løsninger. På grunn av de enorme datamengdene som selskapet håndterer og de høye kravene til tilgjengelighet og sikkerhet, var selskapet ute etter en skalerbar løsning basert på åpne standarder bygget på utprøvd teknologi fra en velrenommert leverandør. Red Hat Storage oppfylte samtlige krav.

«Hos Goodtech har vi en langsiktig IT-strategi der vi ser lenger enn de tradisjonelle løsningene. Å bruke proprietære løsninger som imøtekommer umiddelbare behov kan gjøre at vi på lang sikt risikerer å bli låst hos en leverandør som ikke kan levere opp mot morgendagens utfordringer. Ut fra dette perspektivet er enterprise open-source det smarte valget. Red Hats gode rykte og evne til å levere i henhold til våre langsiktige mål gjorde Red Hat Storage til et naturlig valg for oss», sier Anders Hellquist, infrastrukturarkitekt hos Goodtech.

Å implementere Red Hat Storage bidrar til å gjøre Goodtechs vei mot neste generasjon lagringsløsninger enda enklere. Dette er en revolusjonerende, åpen programvaredefinert lagringsløsning med høy grad av fleksibilitet, skalerbarhet og kostnadseffektivitet. Med Red Hat Enterprise Linux får Goodtech en plattform som er laget for å kunne tilpasses de raskt skiftende behov innen det moderne datasenteret, gjennom tjenestebaserte infrastrukturer (IaaS) og plattformer (PaaS) med en høy grad av automasjon. Red Hats løsninger gir Goodtech de etterspurte egenskapene med åpne standarder og tjenester og support av enterprise-klasse.

«Goodtechs implementering av Red Hat Storage og Red Hat Enterprise Linux er ytterligere et bevis på at programvaredefinert, open source-basert lagring er et naturlig valg for selskaper som vil være i forkant teknologisk sett for å kunne tilby best mulig verdi for sine kunder og brukere. Vi ser nå en stadig større interesse for open source-teknologi på enterprise-nivå, og vi er stolte over å kunne fortsette å bidra til den pågående revolusjonen av lagringsmarkedene», sier Gerald Sternagi, lagringsansvarlig hos Red Hat i Europa.

Hold kontakten med Red Hat

Om Red Hat, Inc.
Red Hat er verdens ledende leverandør av programvareløsninger for åpen kildekode. De bruker en samfunnsdrevet tilnærming for å skape pålitelig og høytytende teknologier for skyen, Linux, mellomvare, lagring og virtualisering. Red Hat tilbyr også prisbelønt støtte, opplæring og rådgivningstjenester. Som knutepunktet i et globalt nettverk av bedrifter, partnere og samfunn for åpen kildekode bidrar Red Hat til å skape relevante, innovative teknologier som frigjør ressurser for vekst og forbereder kundene på fremtiden innen IT. Les mer på http://www.redhat.com.