Goodyear Dunlop Norge

Goodyear velger utviklingspartnere for nytt globalt innovasjonssenter og kontorer på Luxembourg Automotive Campus

Pressemelding   •   aug 14, 2017 07:30 CEST

Goodyear har valg FELIX GIORGETTI & AG Real Estate som utviklingspartnere for sine nye lokaler på det fremtidige Luxembourg Automotive Campus. Byggekonseptet vil bli utformet av Assar Universum Architects.

Den nye bygningen vil inneholde et brutto utleieareal (GLA) på 16,000 m2, og planlegges å være ferdigstilt i begynnelsen av 2020. Bygningen vil gi plass til Goodyears nye globale innovasjonssenter i tillegg til regionale og globale funksjoner som for øyeblikket er basert i Luxembourg, og vil huse omtrent 1100 ansatte.

Utformingen gjenspeiler selskapets visjon om smart, trygg og bærekraftig innovasjon for fremtidens mobilitet. Det er utformet for å gi rom for gode forbindelser og samarbeid mellom ulike team og skape et åpent, nyskapende og inspirerende arbeidsmiljø ved å omfavne alle fordelene ved livet på et campus. Prosjektet omfatter også en kantine og treningssenter for de ansatte og en større sal som kan brukes til produktlanseringer, innovasjon og mediearrangementer, utstillinger relatert til fremtidens mobilitet samt til teamsamlinger.

«Å flytte til nye, ultramoderne lokaler på Luxembourg Automotive Campus vil bli en viktig milepæl for Goodyear», sier Carlos Cipollitti, direktør for produktutvikling i EMEA-regionen. «Det vil drive Goodyear videre i sitt bidrag til fremtidige mobilitetsløsninger ved å utvikle og levere smarte produkter og tjenester som forutser kundenes og forbrukernes behov i et mobilitetsøkosystem i rivende utvikling.»

Om Félix Giorgetti
Det familieeide selskapet Félix Giorgetti, som ledes av brødrene Paul and Marc Giorgetti, er et av de ledende navnene i Luxembourgs byggebransje. Selskapet er engasjert i alle typer bygg- og anleggsvirksomhet, inkludert veier og andre tekniske prosjekter, bygging av offentlige, administrative, kommersielle og industrielle bygninger, samt boliger i alt fra større blokker til eneboliger.
Mer informasjon er tilgjengelig på
www.gio.lu

Om AG Real Estate
AG Real Estate, et heleid datterselskap av AG Insurance, er aktivt på en rekke viktige eiendomsrelaterte områder: Kapital- og eiendomsforvaltning, utviklings- og byggeadministrasjon, offentlig-privat samarbeid og eiendomsfinans samt parkeringstjenester via datterselskapet Interparking. AG Real Estate har også aktiva under administrasjon både for seg selv og for eksterne investorer, for øyeblikket vurdert til 6 milliarder euro.
Mer informasjon er tilgjengelig på
www.agrealestate.eu

Om Assar Universum Architects
Assar-gruppen, i denne transaksjonen representert ved Assar Universum Architects s.a., er en ledende aktør innen tertiærarkitektur i Luxembourg. Deres integrerte praksis fører sammen et team på over 145 eksperter. Assar er aktive innen følgende sektorer: administrative bygninger, sykehus, offentlig sektor / institusjoner, forsvar og boligbygg.
Mer informasjon er tilgjengelig på www.assar-universum.lu

Goodyear Dunlop Nordic er en forretningsenhet som representerer åtte land i Norden og Baltikum, med hovedkontor i Stockholm. Goodyear Dunlop Nordic består av omtrent 140 ansatte, og en del av produkttestingen finner sted i de nordlige delene av Finland og Sverige. Goodyear- er én av verdens ledende dekkprodusenter.  Goodyear har omtrent 65,000 ansatte og produserer sine produkter på mer enn 47 anlegg i 21 land over hele verden. Dunlop- er en av verdens ledende produsenter av høykvalitets- og ultrahøykvalitetsdekk med en imponerende suksesshistorie innen motorsport. Dunlops omfattende motorsportserfaring har ført til nyskapende teknologier for dekk som produseres for hverdagskjøring. Og Fulda, Sava, Kelly och Debica.

Hvis du vil ha mer informasjon om Goodyear kan du gå til www.goodyear.com. Hvis du vil ha mer informasjon om Dunlop kan du gå til www.dunlop-tires.no eller www.dunlopmotorcycle.eu.