Brilleland

Gratis, elektronisk synstest – torsdag 18. september hos Brilleland!

Pressemelding   •   sep 09, 2014 16:56 CEST

Høstmørket siger på og vi går inn i sesongen hvor flere og flere merker at synet ikke lenger er hva det en gang var. Derfor inviterer Brilleland til en gratis, elektronisk synssjekk i alle sine Brilleland-butikker, torsdag 18. september!

Hvorfor ser jeg dårligere om høsten?

Følsomheten i netthinnen vil gradvis avta etterhvert som man blir eldre. Parallelt vil selve strukturen i øyet absorbere mer lys slik at en mindre andel lys når helt frem til netthinnen. Om sommeren, hvor lysforholdene er gode gjennom store deler av døgnet, vil ikke dette oppleves på samme måte som om høsten, hvor dagene blir korte og kveldene mørke.

En elektronisk synssjekk, også omtalt som en forundersøkelse, gir en indikasjon på om du trenger briller, eller om synet ditt har forandret seg i forhold til styrkene i de brillene du allerede har.  Ved indikasjon på endring i styrken, følger vi opp med en ordinær synsundersøkelse til kr 450 – som for øvrig er markedets beste synsprøvepris blant landets optikerkjeder.

I løpet av 30 år har Brilleland vokst seg frem til å bli en av Norges ledende optikerkjeder, der lave priser og høy kvalitet går hånd i hånd med faglig ekspertise. Vi er en del av Grand Vision, verdens største optikerkjede, og gjør store innkjøp av kvalitetsprodukter slik at besparelsen kommer våre kunder til gode.

Vi har autoriserte optikere i alle våre butikker. Vi har spesialkompetanse på alt fra klinisk optometri, kontaktlinser, progressive briller, arbeidsplassoptikk, synstrening med mer.