Randstad Norway AS

Gratis Ipad for jobbtips

Pressemelding   •   okt 25, 2010 09:30 CEST

Rekrutteringsselskapet Randstad oppretter egen tipslinje, og gir bort gratis Ipad til alle som tipser om gode kandidater til ulike stillinger.

-Arbeidsmarkedet er friskmeldt etter finanskrisen. Kampen om de beste kandidatene tilspisses også innenfor bemanning og rekruttering. Derfor har vi valgt å gå utradisjonelt til verks, og har opprettet vår egen webbaserte hotline for gode tips. Alle tips som fører til at kandidater får ny jobb gjennom oss, honoreres med en splitter ny Ipad, sier administrerende direktør Øyvind Sandvik i bemannings- og rekrutteringsselskapet Randstad.

Nå intesiverer Randstad jakten på gode jobbkandidater innenfor IT, økonomistillinger, engineering og HR/administrasjon.

-Vi tror denne typen tipshonorering er èn vei å gå for å finne gode kandidater som nødvendigvis ikke tenker på oss som en naturlig medhjelper når de skal skifte jobb. Pressen har jo honorert gode tips i mange tiår, og vi tror dette kan bli en vellykket tipsmetode for vår bransje også, sier Sandvik.

Randstad er et av den norske bemannings- og rekrutteringsbransjens hurtigst voksende selskaper de siste 10 årene. Frem til januar i år het selskapet Corridor, før verdens nest største aktør innenfor rekruttering og utleie av konsulenter ved årsskiftet kjøpte seg ytterligere opp på eiersiden og skiftet navn på selskapet.

-I prinsippet kan hvem som helst tipse oss om gode navn på kandidater som kan være villige til å skifte jobb. Kriteriet for å motta gratis Ipad er at tipset registreres på vår webside, og fører til at vedkommende får ny jobb gjennom oss, sier Sandvik.

En fersk, internasjonale undersøkelse gjennomført av Randstad i 26 land, underbygger at optimismen er tilbake i det norske og internasjonale arbeidsmarkedet.

-Randstad Work Monitor, som tar pulsen på arbeidsmarkedet fire ganger i året, viser at arbeidstagernes selvtillit til å finne ny jobb er økende, etter noen turbulente kvartaler med fokus på trygghet. Det betyr at vi nå står foran noen år med økende jobbmobilitet, også i Norge. For selskaper som vårt er det da viktig å stå langt fremme i køen for å tilby gode spesialister nye utfordringer, sier Sandvik.

For ytterligere opplysninger eller kommentarer, kontakt gjerne Øyvind Sandvik på telefon 916 48 782.