Eniro

Gule Sider lanserer ny iPad-app

Pressemelding   •   mar 13, 2012 08:03 CET

Mer enn annenhver nordmann (60%) fortrekker apper fremfor nettlesere, når de skal surfe på nettbrett.*

- Med den nye appen tar vi lokalt søk etter bedrifter, personer og produkter til et helt nytt nivå, med brukeren i sentrum. Det gjør det enklere å finne det du søker. Vi har hatt mye fokus på at appen skal være rask og dra nytte av iPadens nye muligheter, sier Tommi Larsen, mobildirektør i Eniro.

Gule Sider for iPad er bygget med utgangspunkt i hvordan du holder et nettbrett. All navigasjon kan gjøres med tomlene og søkene gjøres direkte i kartene. Du kan velge hvordan du vil se søketreffene dine, for eksempel i  360 graders gatebilder, satellittfoto eller vanlig kart. Trefflisten vises ut i fra nærhet, omdømme eller en alfabetisk sortering.

Fakta om Gule Siders iPad-app:
-  Gratis i AppStore.
- Søket tar utgangspunkt i kartene med mulighet til å velge mellom vanlige kart, gatebilder, flyfoto og sjøkart.
- Du kan søke etter bedrifter, personer, produkter og tjenester per kategori eller i fritekst.
- Treffene vises direkte i kartet, med mulighet til å velge å sortere på omdømme eller i alfabetisk rekkefølge.
-  Facebookintegrasjon som lar deg se hvor vennene dine har sjekket inn de siste 48 timene.
-  Veibeskrivelse med enkel kobling til gatebilder og e-post.

Fakta om Gule Siders apper:
Gule Sider var tidlig ute med å benytte teknologien augmented reality (2009). Det vil si at du kan se det du søker etter, ved hjelp av kameraet på mobilen. Gule Sider-appene for iPhone og Android har vunnet flere priser, blant annet Gulltaggen og Beste norske app (Mobile Awards 2011). Gule Sider var også først i Europa med bildesøk via mobilen i 2011.

*Undersøkelsen har blitt gjennomført høsten 2011 av Cint, på oppdrag fra Gule Sider, og omfatter 1000 respondenter i Norge, Sverige og Danmark.