Eniro

Gule Sider med ny trafikktjeneste - Finn avgangstid fra der du er til dit du vil

Pressemelding   •   feb 04, 2013 09:29 CET

- Vi er veldig fornøyd med å kunne lansere første del av Gule Siders trafikkportal. Nå finner du avgangstider for all kollektivtrafikk fra alle holdeplasser og stasjoner i hele landet på Gule Sider. Dette er en tjeneste våre brukere har etterspurt, sier Håvard Skaug, Head of product management hos Gule Sider.

Komplett trafikkportal under utvikling

I løpet av våren vil Gule Sider presentere en komplett trafikkportaltjeneste der alle de andre søkemulighetene integreres med trafikkdata og kart. Du vil da kunne søke etter en bedrift, et navn eller et sted hvor som helst i landet, og så få sanntidsinformasjon om hvordan man kan reise dit kollektivt. Trafikktjenesten vil lanseres både for mobil og på gulesider.no.

- Med den nye ruteplanleggeren vil du finne raskeste kollektivrute fra der du er og til blomsterbutikken på Frogner, eller til kjæresten din i Mosjøen. Vi er glade for å være de første som lanserer denne typen integrerte søk. Dette vil bli en unik tjeneste, og vi gleder oss, sier Skaug.

Den nye trafikkportalen kommer i tillegg til nummer-, firma-, adresse-, og kjørerutesøk som i dag gjør Gule Sider til det mest brukte nettstedet for stedssøk i Norge. Hver uke bruker 1,2 millioner nordmenn gulesider.no, og over 400 000 bruker Gule Sider på mobilen hver uke.

For mer informasjon, kontakt:
Håvard Atle Skaug, Head of Product Management Gule Sider
Mob. 991 59 967
havardatle.skaug@eniro.com

Renate Morken, Presseansvarlig Eniro Norge
Mob. 476 03 968
renate.morken@eniro.com

Eniro er Nordens største søkeselskap. Ved å bruke Eniros tjenester kan både bedrifter og privatpersoner på en enkel måte finne de produkter og tjenester man er interessert i, uansett om kanalen er internett, katalog eller mobil. Annonsørene kan aktivt markedsføre seg for kjøpeklare forbrukere og bedrifter, og dermed få nye kunder og økt fortjeneste. Eniro har rundt 3500 ansatte i Norden og Polen, og har vært notert på Nasdaq OMX Stockholm siden 2000. I 2011 var Eniros inntekter 4323 MSEK, med et resultat før avskrivninger (EBITDA) på 991 MSEK. Hovedkontoret ligger i Stockholm. Mer om Eniro på www.eniro.com.