Eniro

Gule Sider sender nummer fra iPad til mobil

Pressemelding   •   apr 26, 2013 12:55 CEST

Når du søker frem et telefonnummer i Gule Sider-appen kan du nå sømløst sende nummeret til mobilen din, både iPhone og Android. Deretter kan du velge om du vil ringe eller lagre nummeret på mobilen din.

- iPaden er perfekt når man for eksempel er på leting etter en ny restaurant i et område. Nå gjør vi det enklere å ringe uten at du behøver å taste inn nummeret, sier Håvard Skaug, leder for utvikling av Gule Sider.

Man kan koble sammen flere telefoner med iPaden. Det kan være nyttig i ulike situasjoner, for eksempel ved at en person i familien kan finne frem et nummer, og sende det til et annet familiemedlem som sitter i bilen og ikke har anledning til å lete opp nummeret.

Slik fungerer det:
Første gangen må du registrere din telefon. Gå inn under innstillinger på mobilen, velg ”koble til iPad” og ”lag kode”. Velg det nummeret du vil sende til fra iPaden, og velg ”ring fra mobil”. Tast inn koden fra telefonen for å legge til din mobil. Nå har du en sømløs overføring av nummer mellom iPad og din mobil.

Mer informasjon om hvordan tjenesten fungerer finner du på Gule Siders blogg.

For mer informasjon, kontakt:

Håvard Skaug, Head of product management Gule Sider
tlf. 991 59 967 / havardatle.skaug@eniro.com

Renate Morken, presseansvarlig Eniro/Gule Sider
tlf. 476 03 968 / renate.morken@eniro.com

Eniro er den lokale søkemotoren. En smart snarvei til det du trenger, i din nærhet eller dit du skal. Eniro er Nordens største søkeselskap. Ved å bruke Eniros tjenester kan både bedrifter og privatpersoner på en enkel måte finne de produkter og tjenester man er interessert i, uansett om kanalen er internett, katalog eller mobil. Annonsørene kan aktivt markedsføre seg for kjøpeklare forbrukere og bedrifter, og dermed få nye kunder og økt fortjeneste.
Eniro er ett av de største lokale søkeselskapene i Norden og Polen, og selskapet har rundt 3200 ansatte, og har vært notert på Nasdaq OMX Stockholm siden 2000. I 2012 var Eniros inntekter 3999 MSEK, med et resultat før avskrivninger (EBITDA) på 976 MSEK. Hovedkontoret ligger i Stockholm. Mer om Eniro på www.eniro.com.

Eniro – Oppdag nærheten. Søk lokalt.