Eniro

Gule Siders mobiltjeneste kåret til Europas Beste

Pressemelding   •   sep 10, 2010 09:13 CEST

Gule Sider gikk helt til topps i EADPs (European Association of Directory Publisheres) årlige prisutdeling EADP Awards sist uke. – Utrolig moro at vi hevder oss i det europeiske selskap, sier Tommi Larsen, nordisk ansvarlig for mobil utvikling i Eniro.

EADP  er bransjeorganisasjonen for europeiske Yellow Pages (Gule Sider)-aktører, og jobber med spørsmål som påvirker en samlet europeisk industri. Hvert år arrangerer organisasjonen EADP Awards hvor de beste aktørene i Europa kåres innen en rekke ulike kategorier.

- Vi har helt klart truffet riktig med mobiltjenesten for Gule Sider. Kombinasjonen av høy nytteverdi og innovativ augmented reality-teknologi har gjort tjenesten til en av Eniros mest populære, sier Larsen.

Gule Sider i Norge har tidligere vunnet EADP Awards, men dette er første gang noen norsk bedrift har hevdet seg innen den prestisjetunge kategorien for mobile tjenester.

- Vi er veldig godt fornøyd med å gjøre oss bemerket innen mobil utvikling utover norske landegrenser, sier Larsen. Konkurransen er knalltøff, og vi stiller også krav til inntekter på de tjenestene vi utvikler.  Eniro er mest sannsynlig det eneste selskapet i Europa som leverer inntekter på mobile tjenester som er gratis for brukerne, sier Tommi Larsen i Eniro.

Gule Siders mobilapplikasjon brukes av mer enn 150 000 nordmenn, og er nå også tilgjengelig utenfor Norge. Tjenesten er også lansert i Skandinavia for øvrig, og har samlet blitt lastet ned av nærmere en halv million brukere.

For mer informasjon, kontakt:

Tommi Larsen, leder for mobil utvikling i Eniro
tlf. 995 11 024 / tommi.larsen@eniro.no