Reitangruppen

Gull til #KLHD

Pressemelding   •   mai 09, 2014 11:01 CEST

I går kveld, 8. mai ble REMA 1000 sammen med Hyper tildelt Retailprisen i kategorien “Internmotivasjon og innsalgsaktiviteter” for #KLHD.

#KLHD er en online treningsportal, tilpasset den generasjonen som er vokst opp med mobilen i lomma. Ved å ta i bruk sosiale medier, digitale 3D-spill, og teknologiens metoder rundt egentrening og egenmotivasjon, har vi klart å skape engasjement rundt læring og kompetanseutvikling internt.

- En slik utmerkelsene er motiverende for alle de dyktige og engasjerte menneskene som jobber i og med REMA 1000 hver dag. #KLHD gir hver ansatt enkel tilgang til å trene, lære, delta, konkurrere, og kanskje viktigst av alt – dele fra egen hverdag og bli sett – det er verdifullt. At arbeidet vi har gjort for våre ansatte i samarbeid med Hyper blir anerkjent er veldig stas, sier administrerende direktør for REMA 1000, Ole Robert Reitan.

Vi gratulerer Stormberg som ble kåret til Årets Retailer 2013 og alle de andre vinnerne.

På bildet (fra venstre): Anita Kalkvik - Hyper, Marit Sælid Johannessen - REMA 1000, Rolf Risnes - Hyper og Kirsti Winther Hansen Alnes - REMA 1000.

Om Retailprisen

Retailprisen har som mål å sette fokus på og bidra til å heve kvaliteten på kommunikasjon innen detaljhandel og å premiere de beste arbeidene basert på kreativitet og dokumentert effekt.

Med dokumentert effekt ser vi etter eksempelvis salgsøkning, økning i markedsandel, økning i trafikk, men også øvrige mål kan ha betydning for vurderingen - avhengig av formålet med kampanjen.

Innen kreativitet ser vi på idé, utforming, virkemidler, kanaler og strategi.

Retailprisen favner et bredt spekter av kommunikasjonsjobber innen detaljhandel, både innenfor tradisjonelle og digitale kanaler. Det er hvordan ulike kommunikasjonsjobber utnytter kreativ, kommersiell kommunikasjon innen retailfaget som er utslagsgivende for Retailprisen.

Det ble delt ut edelt metall i totalt 11 kategorier, i tillegg til kåringen av Årets Retailer.

Les mer her

Reitangruppen består av fire forretningsområder:

REMA 1000, Reitan Convenience, Uno-X Gruppen og Reitan Eiendom. Reitangruppen har i tillegg datterselskapet Spaceworld og en eierandel på 15,6 prosent i Axfood. Reitangruppens hovedkontor er på Lade Gaard i Trondheim, som er Reitangruppens kulturelle og finansielle senter. REMA 1000 og Reitan Convenience har sitt operative senter i Oslo, mens Reitan Eiendom er basert i Trondheim. Uno-X Gruppen er basert i Oslo/København.

Reitangruppens visjon er å bli kjent som Skandinavias mest verdidrevne selskap. Reitangruppen omsatte i 2013 (inkl. franchiseomsetning) for 77 milliarder kroner, sysselsetter 35.000 mennesker i Norden og Baltikum, og er med dette blant Norges ti største selskap.