BrandMaster

Gyldendal Akademisk velger markedssystem (MRM) fra BrandMaster – Vil operasjonalisere merkevarestrategien

Pressemelding   •   jan 28, 2016 09:30 CET

Vi er stolte av å kunne presentere at Gyldendal Akademisk har valgt BrandMaster MRM som markedssystem.

Vil operasjonalisere merkevarestrategien

Gyldendal Akademisk er landets ledende universitets- og høgskoleforlag, og er en del av forlagshuset Gyldendal Norsk Forlag AS. Forlagshuset som har som mål å være Norges mest attraktive forlagshus både lesere, forfattere og andre samarbeidspartnere, for ansatte, for kunder og leverandører og våre norske eiere.

Gyldendal Akademisk har nylig gjennomført en større merkevareprosess som stiller en rekke krav til hvordan jobbe mer strukturert med brand og profil fremover. Et viktig steg er å ha et system som sikrer konsistent merkevare i alle ledd og gjør det lett å samle, dele, tilpasse og distribuere markedsmateriell.

– BrandMaster MRM markedssystem vil være med på å operasjonalisere merkevarestrategien og hjelpe oss med å jobbe mer strukturert med profil, brand og markedsføring sier Christian Haugsnes, salgs- og markedssjef i Gyldendal Akademisk.

BrandMaster vil løse utfordringene

Gyldendal Akademisk er landets største akademiske forlag målt i omsetning og redaksjonell bredde. Hvert år utgis ca. 150 nye og reviderte titler og i den forbindelse er det mye materiell som skal lages og koordineres.

– BrandMaster vil løse mange av utfordringene vi har i forhold til produksjon av markedsmateriell. Dette vil sikre merkevarekonsitens i alle kanaler og gi oss betydelig besparelser ved produksjon og distribusjon av materiell.

BrandMaster sin unike mal-teknologi for web-to-print og web-ads vil bli brukt til å lage funksjonelle maler til blant annet flyers, rollups, bannere, store og små annonser og e-postbannere. Malene kan enkelt tilpasses i forhold til behov og markedsområde samtidig som merkevaren holdes konsistent.

– Vi starter med å bruke systemet internt, men på sikt ønsker vi at for eksempel bokhandlerne kan bruke BrandMaster til å hente, tilpasse og bestille materiell på egenhånd. Dette vil gi de større fleksibilitet og frihet, samtidig som vi er sikre på at vår merkevare holdes konsistent.

Vi ønsker Gyldendal Akademisk velkommen som kunde og ser frem til et spennende samarbeid!

BrandMaster tilbyr systemløsninger og tjenester knyttet til Brand Management og Marketing Resource Management. BrandMaster er til stede i over 45 land, og håndterer kunder som Statoil, Telia Sonera, Mercedes-Benz, Helly Hansen og DNV GL.

BrandMaster MRM er en nettbasert markedsføringsplattform, utviklet for å hjelpe deg å planlegge, samle, dele, tilpasse og distribuere ditt markedsføringsmateriell i alle kanaler.