NAF

Hallingdal Feriepark overtar Ekeberg og Bogstad Camping

Pressemelding   •   mai 04, 2016 09:58 CEST

(Bogstad Camping, 04.mai 2016) Hallingdal Feriepark overtar driften av to av Oslos største campingplasser; Bogstad Camping og Ekeberg Camping, fra Norges Automobil-Forbund (NAF).

Overtagelsen skjer ved at Hallingdal Feriepark Eiendom AS kjøper samtlige aksjer i NAF Camping AS, som har langsiktige leieavtaler med Oslo kommune.

- Vi er glad for å ha funnet et solid selskap som er gode til å drive camping. De kan utvikle plassene for fremtiden. Vi overleverer campingplassene i de beste hender, og det er viktig for oss, sier Stig Skjøstad, administrerende direktør i NAF.

- Hallingdal Feriepark er etablert som landets beste campingaktør. Vi har lyttet til våre gjester som sier at de ønsker å bruke mer tid i Oslo. Nå kan vi tilby eksisterende og nye gjester fantastiske overnattingstilbud i hovedstaden, sier styreleder Thorstein Berg i Hallingdal Feriepark.

I løpet av 2016 og 2017, vil Hallingdal Feriepark iverksette oppgradering av campingplassene. Spesielt ved Bogstad Camping vil en del av fasilitetene blir oppgradert for å gi en bedre gjesteopplevelse – hele året.

- Camping er ikke den nye oljen, men det er en konjunkturbestandig næring med jevn vekst. Vårt pilotprosjekt Hallingdal Feriepark åpnet i 2013 og er kåret til den beste ferieparken i Norge. Vi har lyttet til våre gjester og skal nå satse på å gi dem oppgraderte fasiliteter og rammene for gode opplevelser med alt det Oslo har å by på. Det er det som teller, sier Berg.

NAF Camping AS har drevet tre campingplasser i Norge; Bogstad, Ekeberg og Fjordcamp. Salget gjelder kun campingplassene Ekeberg og Bogstad. NAF Camp-kjeden, som er Norges største campingkjede, blir ikke berørt av salget.

Norges Automobil-Forbund er Nordens største interesse- og forbrukerorganisasjon og har over 500 000 medlemmer. Organisasjonen er landsomfattende med 71 lokalavdelinger, 360 ansatte og ca. 2.000 frivillige tillitsvalgte. NAF er en engasjert og markant samfunnsaktør som arbeider aktivt for at norske trafikanter skal kunne reise sikkert, effektivt og miljøvennlig. NAFs virksomhet omfatter kontroll og testing av biler ved 45 NAF-sentre, trafikkopplæring, veihjelp, reise, handel, juridisk bistnad og forbrukerrådgivning m.m. Etter avtale med Vegdirektoratet driver NAF 27 øvingsbaner i Norge.