Aware as - Halvleder.no

Halvleder.no - interimledere for IT bedrifter

Pressemelding   •   nov 09, 2011 18:28 CET

Usikker på å leie inn sjefer som ikke kan teknikk? Sjefer som tror verdiene skapes i Excel og ikke blant kompetente, engasjerte medarbeidere? Som kanskje kollegene må lære ungdomsskolepensum i naturfag og matematikk til?

Som eneste spesialiserte aktør i Norge tilbyr Halvleder.no kun interimledere med god teknisk, naturvitenskapelig forståelse. Våre kandidater har dokumentert erfaring og resultater fra tekniske og vitenskapstunge bransjer som:

- hardware design
- software design
- high-end embedded computer systems
- mobile phone infrastructure and apps
- new media
- milspec
- aerospace
- biotech

Vår ”vugge til grav” erfaringsbase inkluder kompetanse innen oppstart, oppkjøp, børsnotering, utenlandsetablering, omlegging og nedlegging av virksomheter.

Halvleder.no har erfart at de største verdiene skapes i en symbiose mellom blå- og rødruss – hvor det dannes en kontinuerlig dialog mellom teknikkens muligheter og markedets betalingsvilje.

Etablerer av Halvleder.no er Gunnar Østgaard, siv.øk. NHH med spesialisering innenfor IT.  Gunnar har tidligere vært med på å etablere dataselskapet Vmetro ASA, som etter ca 10 års levetid ble verdsatt til over 3 mrdr på Oslo Børs. Østgaard har senere vært adm dir i Arrow Electronics i Norge og Sverge.  Østgaard har jobbet tett med kunder som CERN, FDA, Boeing, M.I.T., Sun, Dupont, Glaxo, Merck, Anheuser-Busch, GE, Raytheon, Volvo, Ericsson, F.F.I., Lawrence Livermore Labs, Los Alamos Nat Labs, NSA, NASA m.m.

Kontakt:

www.halvleder.no

Aware as

Dagaliveien 8, N-0776 Oslo

v. Gunnar Østgaard

tel 466 88 000

post@halvleder.no

Om Aware as

Aware as leverer interimledelse til teknologibedrifter. Vi vet at verdiene ikke skapes i Microsoft Excel, men i en kontinuerlig runddans mellom kunder, teknologi og kompetente medarbeidere. Ledelse av teknologibedrifter er krevende, ikke minst mht å skape lærings- og vekstarenaer for ansatte som sikrer solide topp- og bunnlinjer. Dagens vellykkede teknologiselskaper preges ofte av ”the end of heroism”, hvor teamets evne til å samarbeide om kontinuerlig innovasjon, forbedring og måloppnåelse ofte er viktigere enn enkeltpresentasjoner.