Eniro

Har du nummeret til Nissen?

Pressemelding   •   des 16, 2013 09:54 CET

(Oslo, 13. desember 2013) Gledelig nyhet til en av desembers mest omtalte personligheter. Troen på Julenissen lever i beste velgående i Norge. Gjennom hele året får 1880 Gule Sider henvendelser fra store og små som søker både telefonnummer og adressen til mannen i rødt. Og gleden er stor når de får oppgitt begge deler.

Det er stor aldersvariasjon på de som søker kontaktinformasjon til Julenissen, og selv om noen gjør det på spøk, er flertallet i fullt alvor.

- Noen av samtalene vi mottar er fra folk som skal være morsomme. Likevel er det mange barn som ringer oss for å få vite adressen, slik at de kan sende ønskelisten sin. Barna blir overhodet ikke overrasket når de får valget mellom å ringe han selv eller å bli satt over, mens de voksne kan bli ganske paffe, sier Kristian Mehlum Lie, presseansvarlig i Eniro, selskapet bak 1880 Gule Sider.

Julenissen er mest ettersøkt av nordmenn i desember, men 1880 opplever at Julenissens tilholdssted er interessant gjennom hele året.

- Mange begynner å etterlyse Nissen allerede i januar. Muligens ønsker noen å ta et oppgjør med han grunnet misnøye med presangene? Den jevne pågangen tyder hvertfall på at Julenissen er en populær herremann gjennom hele året, og at han ikke blir glemt selv om værmeldingen viser sol og høye temperaturer, sier Mehlum Lie.

Eniro er den lokale søkemotoren. En smart snarvei til det du trenger, i din nærhet eller dit du skal. Eniro er Nordens største søkeselskap. Ved å bruke Eniros tjenester kan både bedrifter og privatpersoner på en enkel måte finne de produkter og tjenester man er interessert i, uansett om kanalen er internett, katalog eller mobil. Annonsørene kan aktivt markedsføre seg for kjøpeklare forbrukere og bedrifter, og dermed få nye kunder og økt fortjeneste.
Eniro er ett av de største lokale søkeselskapene i Norden og Polen, og selskapet har rundt 3200 ansatte, og har vært notert på Nasdaq OMX Stockholm siden 2000. I 2012 var Eniros inntekter 3999 MSEK, med et resultat før avskrivninger (EBITDA) på 976 MSEK. Hovedkontoret ligger i Stockholm. Mer om Eniro på www.enirogroup.com.

Eniro – Oppdag nærheten. Søk lokalt.