HBM

HBM lanserer vektindikator med nyskapende grensesnitt

Pressemelding   •   aug 19, 2013 11:12 CEST

- Gir tilsvar på industriens høye utstyrskrav

Test- og måleselskapet HBM har lansert den nye digitale vektindikatoren, WE2111. Med introduksjonen av WE2111 tilbyr HBM et konkurransedyktig produkt tilpasset industriens høye krav til moderne utstyr. I samsvar med gjeldende retningslinjer, er USB- og Ethernet-grensesnitt standardfunksjoner.

I en tid der den internasjonale konkurransen stadig skjerpes, forventer brukerne at industrivekter og tungtransportsvekter skal gi ytterst effektive og nøyaktige målinger og være i tråd med all gjeldende lovgivning. HBM har utviklet vektindikatoren WE2111 med dette for øyet. WE2111 er etterfølgeren til WE2110, som har vært markedsledende siden 1997, og kombinerer alle tidligere fordeler med modifiseringer som imøtekommer moderne krav. Den er derfor også designet for fremtidig utvikling, og kan ganske enkelt byttes ut med den eldre modellen, selv i eksisterende systemer.

Hovedfordelen ligger i de moderne Ethernet- og USB-grensesnittene, som muliggjør integrering i prosesser og systemer på høyere nivåer. Komponenter som inngår i firmwaren som ikke oppfyller kravene for kjøp og salg, kan få en offisiell oppgradering via USB. Dagens strenge retningslinjer (de nyeste WELMEC-retningslinjene, direktiv 2009/23/EF) etterleves konsekvent.

Et annet høydepunkt ved WE2111 er dataminnet som er godkjent for kjøp og salg, og som tilbyr sikkerhet til brukere via lovlig sporing av vektverdiene og følgelig dokumentasjon på kvalitet. Med denne produktlanseringen har HBM nådd en milepæl innen nøyaktighet og funksjonalitet.

Pressekontakt HBM Norge: Bjarne Hauge

E-post: bjarne.hauge@hbm.com

Pressekontakt Navigator kommunikasjon: Anette Jamtvedt

HBM Test and Measurement
Siden Hottinger Baldwin Messtechnik (HBM Test and Measurement) ble grunnlagt i Tyskland i 1950 har bedriften blitt en av de fremste markedsaktørene med den mest avanserte teknologien innen måleteknikk. HBMs produktspekter omfatter produkter for alle trinn i måleprosessen, fra virtuelle til fysiske tester og kontroller. Selskapet har produksjonsanlegg i Tyskland, USA og Kina, og er representert i over 80 land på verdensbasis.