Raise AS

Headmasters til Norge

Pressemelding   •   nov 18, 2011 14:49 CET

Headmasters – første store internasjonale frisørkjede hentes til Norge av Raise Gruppen.

“Vi har ønsket å tilby både frisørene – våre medarbeidere – og kundene noe nytt”, sier Rita Kristin Broch, konserndirektør i Raise Gruppen as – Nordens største frisørkonsern. “Med Headmasters i Norge gir vi våre medarbeidere mulighet til å bli en del av et utrolig bra konsept med opplæring i London og faglige utfordringer. For kundene blir det nye og spennende opplevelser. Blant annet kan du bestille time hos oss for å lære å gjøre et oppsett av ditt eget hår, lage fiskebensflette eller annet du har drømt om å lære. Dette heter «Masterclass».”, fortsetter hun. «Du kan få frisyrer med navn som Fallen Angel og Rock Candy.  Vi er derfor utrolig begeistret over at Headmasters i London har valgt oss som partner til å ta deres frisørkonsept til Norden. Vi har inngått en langsiktig avtale med dem om å starte mer enn 40 salonger i Norge og Norden for øvrig».

Headmasters Ltd er en av de største frisørkjedene i England. Kjeden har pr i dag 40 store salonger, hvor flere av disse går over flere etasjer med mer enn 30 frisørplasser. Kjedens fleste salonger er lokalisert i London området. De startet opp i 1982 – bare to år før Raise Gruppens gründer, eier og styreleder Inger Ellen Nicolaisen startet sin første Nikita-salong. Etter dette har Headmasters vokst til å bli en av de mest betydelige kjedene i UK. For å sikre høyt utdannede frisører, så har de både Artistic og Business Academy. De har også et kreativt team som lager flere kolleksjoner årlig. Dette teamet samarbeider også med London Fashion Week og Vouge for å sikre at kundene får tilgang til inspirasjon fra det siste innen både hår-, makeup og klesmote. Headmasters tilbyr kunden en førsteklasses frisøropplevelse i elegante omgivelser til gode priser. «Headmasters stylister er også å finne back stage på Londons motevisninger. Blant annet har de stylet for designerne Irwin & Jordan», forteller Broch.

Alt dette får vi nå ta del i også i Norge. “Kjeden lanseres i Norge den 19. januar”, forteller Broch. “Da vil den telle minimum 9 salonger fra Tromsø i Nord til Fredrikstad i sør. Vi arbeider også løpende med flere etableringer.”

De 9 første salongene i kjeden består av 8 salonger som er kjøpt opp for å gå inn i kjeden og en salong som startes opp i nye lokaler. De salonger som er kjøpt opp finner man i dag under lokale navn på kjøpesenter i Fredrikstad, Halden, Østfoldhallen, Lillestrøm, Tveita, Olavskvartalet i Trondheim og Eiker senter i Drammen.  “Den første egne salongen kommer til å starte opp 12. desember på det nyetablerte senteret K1 i Tromsø”, forteller Broch. “Dette blir kjedens og Raise Gruppens største salong foreløpig”. Fremover vil det både kjøpes og bygges salonger for å skape en ny sterk og tydelig kjede.

“Vi gleder oss til lanseringen”, sier Broch. “Det har også vært veldig hyggelig å være rundt på alle salongene og fortelle medarbeiderne om denne nye muligheten. De opplever det som veldig spennende å få lov til å være med på å bygge Headmasters i Norge. Dette åpner også flere muligheter for dem som kurs i London og arbeidserfaring fra UK for de som har lyst til dette i ett års tid.”. Den offisielle lanseringen med omprofilering av alle salongene vil være 19. januar 2012 med stor fest i Oslo.

«Frisøryrket er både viktig og spennende», sier frisøreier og styreleder Inger Ellen Nicolaisen. «Vi vet gjennom våre undersøkelser at frisøren er mye viktigere for folk enn man egentlig tror. For mange er besøket hos frisøren den eneste gangen man blir «sett og lagt merke til». Et frisørbesøk er pleie både for det kropp og sjel. Vi håper at Headmasters-konseptet er så spennende for de som enda ikke har gjort sitt yrkesvalg, at enda fler kan tenke seg å velge frisøryrket slik at vi får mange flotte unge nye frisører», avslutter hun.

For mer informasjon:
Konserndirektør Rita Kristin Broch – tlf 91306694
Se www.hmhair.co.uk for Headmasters UK hjemmeside

Raise Gruppen as eier nå de 5 frisørkonseptene Nikita Hair, Hair Shop Frisør, Preus Frisøropplevelser, Alex Verdini og Headmasters som har hver sin posisjon i markedet. Til sammen teller alle salongene i Norge og Sverige mer enn 130 og over 800 medarbeidere. Målet er å nå 1 million fornøyde frisørkunder i løpet av få år. “Vi har i dag 550.000 besøkende årlig i våre frisørkjeder i Norge og Sverige”, avslutter Broch.