Citycon

Helmaks Egon

Pressemelding   •   jun 30, 2014 10:30 CEST

Restaurant Egon kommer til Storbyen, og Sarpsborg blir den første byen i Østfold det kjente restaurantkonseptet etablerer seg. - Vi skal trekke flere folk til sentrum, og vi vil skape mer liv på torget. Det blir helmaks med Egon, sier senterleder Annette Kay.

Etableringen av Egon kommer i forbindelse med den planlagte utvidelsen av Storbyen. Kjøpesenteret skal både pusse opp og utvide den delen som er kjent som Saga-bygget. I tillegg til betydelige endringer inne, skal det bygges ny fasade og inngangsparti.

- Den delen av Storbyen som vender ut mot torget skal få et helt nytt utseende og vi skal bidra til å skape et mer levende torg. Da er det viktig med gode spise- og serveringssteder. Når vi nå får Egon hit til Sarpsborg og Storbyen kommer det til å gi både senteret og sentrum et løft, sier eiendomssjef Cecilie L. Bruusgaard.

Uteservering på torget
Restauranten vil ha 220 sitteplasser inne, og ønsker samtidig å få ca. 150 sitteplasser ute. Estimert omsetning er mellom 25-30 millioner kroner. – Vi er stolte av å få være de som ønsker Egon velkommen til Østfold, og jeg er sikker på at denne restauranten kommer til å falle i smak hos sarpingene, sier Kay som lover mye liv og røre på torget når «nye» Storbyen står klar.

Populær restaurant
- Vi mottar årlig rundt 40 tilbud om å etablere nye Egon restauranter i både inn- og utland, men vi velger å takke nei til de fleste da vi ikke ønsker å bli for store. Vi ønsker å ha et bredt utvalg av ulike restaurantkonsepter i nærheten av våre restauranter for å bygge et variert restauranttilbud for gjestene. Beliggenheten på Storbyen med tilgang til torget og resten av sentrum var viktig for oss når vi valgte å etablere oss her i Sarpsborg, sier Daniel Aarseth som er driftsleder for Østlandet hos Egon Restauranter. Vi er opptatt av å holde på konseptet og investerer ca. 20 millioner på å bygge opp en ny restaurant, legger han til.

Sektor Gruppen, som eier Storbyen skal investere 120 millioner kroner i oppgradering og utvidelse av senteret. Planlagt åpning av «nye» Storbyen er i løpet av høsten 2015.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Cecilie L. Bruusgaard, eiendomssjef Sektor Gruppen, Mobil: 928 05 505
Daniel Aarseth, driftsleder Østlandet, Egon Restauranter / Norrein Gruppen Mobil: 930 49 608

Sektor Gruppen AS er ledende innen forvaltning, utvikling og markedsføring av kjøpesentre i Norge. Med 36 kjøpesentre skaper vi i samarbeid med våre leietakere gode handleopplevelser
for våre kunder som igjen skaper merverdier for våre eiere og oppdragsgivere. Den samlede senteromsetningen er NOK 20 mrd. og porteføljen har et samlet bruttoareal på ca. 940 000 kvm.