Virke e-Handel

Helt kurant med ukurante størrelser

Pressemelding   •   apr 12, 2013 18:11 CEST

Emballasje-leverandøren Arto er ny Business Partner i Distansehandel Norge. Standard mål er ikke noe mål for Arto. Vi skreddersyr emballasjen etter kundens ønsker, sier daglige leder, Bent Ove Amundsen (bildet).

– En spennende partner som flere i Distansehandel-familien vil kunne ha nytte av, sier daglig leder Gerhard Anthun i Distansehandel Norge.

Arto Emballasje AS har en over 30 år gammel historie, men nettsatsingen er av relativt ny dato etter at svenske Papyrus Supplies kom inn på eiersiden i 2009. Svenskene overtok en bedrift i sterk vekst: De sju ansatte som sammen eide Arto hadde fra 2003 til 2008 doblet omsetningen, fra 35 millioner til 70 millioner.

Arto kan ut fra en rekke standardprodukter lage emballasje etter kundens ønsker.

– På hovedkontoret vårt på Etterstad leverer vi alt, fra bølgepapp til bobleplast, strekkfilm og tape. Vi har alt av standardesker, modulesker, trykksakesker og pallecontainere. Lageret er på hele 3500 kvadratmeter, noe som gir oss mulighet til å tilby mellomlagring til kunder som ikke ser seg tjent med eget lager, sier Bent Ove Amundsen.

Han legger ikke skjul på at målet er å være markedsledende i Norden på emballasje.

En titt på hjemmesiden Arto Gruppen Netthandel viser at Arto-paraplyen også omfatter kontor- og datarekvisita og utstyr til kontor, kantiner og møterom.

Arto har i dag 17 ansatte.

Distansehandel Norge er bransjeorganisasjon for E-handlere i Norge, og har etablert og styrer godkjenningsordningen Trygg E-handel. Organisasjonen er bransjens talerør og forbrukernes garantist for seriøs og kundevennlig handel.

Med distansehandel menes alle handelsformer der kjøper og selger ikke møtes fysisk. Organisasjonen ble etablert som Norsk Postordreforening i 1983.