GoldenWayMedia

Her Bor Du Best Under Ferieoppholdet

Pressemelding   •   sep 15, 2010 21:55 CEST

Fem stjerner og staselige rom betyr lite dersom hotellopplevelsen ødelegges av elendig service, skittent sengetøy eller liten verdi for pengene. På Galaxy Iraklio Hotel på Kreta trenger du ikke bekymre deg for noen av delene. Hotellet er i følge den omfattende kåringen Insiders' Select verdens beste i forhold til service, verdi og totalopplevelse.

Expedia-kåring

Det er verdens største reiseselskap Expedia som står bak den omfattende hotellkåringen Insiders' Select. Sammen med kundene sine har de funnet frem til verdens beste hotell basert på service, verdi og totalopplevelse. Kåringen er blant annet basert på en million anmeldelser fra gjester som har gitt sin ærlige dom over hotellene de selv har bodd på.

- Insiders' Select-listen til Expedia gjør det rett og slett lettere for de reisende å gjøre gode og mer informerte valg før de legger ut på tur, sier Charlotte Gogstad, markedsdirektør for Expedia.no.

Ved hotellsøk på  Expedia.no kan kundene nå benytte filtre og søke kun etter hotell som er med på  Insiders' Select-listen.

All informasjon og den komplette listen over Insiders' Select-hotellene finner du her: http://www.expedia.no/no/insiders-select.aspx

I tillegg til gjestenes egne anmeldelser, er det gjort en grundig verdivurdering av alle hotellene. Hvert hotells gjennomsnittlige pris er sammenlignet med priser hos lignende hotell.  Expedia har dessuten benyttet seg av ekspertisen til over 400 av selskapets lokalt ansatte over hele verden.

Gir kunden mer makt

Expedia.no tilbyr over 110 000 ulike hoteller, og i 2010 er hoteller i 1 022 byer verden over inkludert på listen. Den brukerdominerte hotellkåringen er blant annet med på å gi de reisende større innflytelse.

- Gjennom å gi kundene god informasjon, muligheten til å bli hørt og ikke minst verktøyene til å finne frem til hotell som passer for deres lommebok og behov, gir vi samtidig forbrukeren mer makt. Det er positivt for kunden, men også for hotellbransjen som blir tvunget til å tenke service og helhetlig opplevelse. Det vil styrke dem i lengden, sier Gogstad.

Stavanger hoteller best av de norske
Hele 40 prosent av hotellene på listen er europeiske.

Av de norske hotellene er det to Stavanger-bidrag som plasserer seg høyest på lista. Rica Park Hotel gir den beste hotellopplevelsen i Norge og Thon Hotel Maritim er nest best blant de norske hotellene. Britannia Hotel i Trondheim og Thon Hotel Europa i Oslo følger på de neste plassene over de norske hotellene kundene mener gir den beste hotellopplevelsen ut fra service, verdi og totalopplevelse.

Her får du de beste hotellopplevelsene i Norge i følge Insiders' Select:

1. Rica Park Hotel - Stavanger

2. Thon Hotel Maritim - Stavanger

3. Britannia Hotel - Trondheim

4. Thon Hotel Europa - Oslo

5. Best Western Bondeheimen Hotel - Oslo.

Her får du de beste hotellopplevelsene i Europa i følge Insiders' Select:

1. Galaxy Iraklio Hotel - Heraklion Kreta, Hellas.

2. Hotel De La Cite - Carcassonne, Frankrike.

3. Bosnian National Monument Muslibegovic House - Mostar, Bosnia.

4. The Chester Grosvenor And Spa - Chester, England.

5. Mill Park Hotel - Donegal, Irland.

Her får du de beste hotellopplevelsene i verden i følge reisende i følge Insiders' Select:

1. Galaxy Iraklio Hotel, Heraklion Kreta - Hellas.

2. Hide Away Guest House - Garden Route, Sør-Afrika.

3. Drury Inn Indianapolis - Indianapolis, USA.

4. Al Manshar Rotana Hotel - Kuwait.

5. Condrad Bali - Bali, Indonesia.

Om Expedia Insiders' Select:

Insiders' Select er en kåring av hoteller fra hele verden. Kåringen gjennomført av verdens største reisebyrå Expedia.

Slik er hotellene vurdert: Det er tatt hensyn til over en million anmeldelser fra hotellenes egne gjester.
Det er gjort en verdivurdering av hotellene, hvor hvert hotells gjennomsnittlige pris er sammenlignet med priser hos lignende hotell. Slik får man en indikasjon på den relative verdien for hotellet. Formålet er å gjøre det enklere for de reisende å finne frem til hoteller som byr på gode opplevelser og som gir mye for pengene.

Reiseoperatøren har dessuten benyttet seg av ekspertisen til over 400 av Expedias lokalt ansatte over hele verden.
Expedia tilbyr over 110000 ulike hoteller verden over.