Ving Norge AS

Her er det beste ferieværet!

Pressemelding   •   feb 12, 2016 09:11 CET

Er ferieværet viktig? Da skal du reise til Kos! I alle fall i følge 160 000 Ving-gjester som har besvart selskapets spørreskjema etter fjorårets sommerferie. Undersøkelsen viser også at de mest fornøyde gjestene ferierte på Skiathos.

Det er lite som tyder på at problemene i gresk økonomi og politikk påvirket ferierende nordmenn i Hellas i fjor sommer.

- Snarere tvert om! Det er faktisk tre greske reisemål som topper listen over stedene Vings gjester var mest fornøyd med i fjor sommer: Skiathos, Kreta og Parga, sier informasjonsansvarlig Elisabeth Larsen-Vonstett i Ving.

- Det var nok ekstra mange som satte stor pris på varme feriedager rundt Middelhavet i fjor sommer. I følge gjestene våre så var det beste ferieværet i østre Middelhavet, med Kos, Marmaris og Rhodos på topp, fortsetter Larsen-Vonstett.

Spørreundersøkelsen sendes alle gjester etter at de kommer hjem fra ferie. Den viser også at det var på Madeira kundene følte de fikk mest igjen for pengene, fulgt av Kroatia og Skiathos.

Det beste ferieværet

1.Kos

2.Marmaris

3.Rhodos

4.Antalya

5.Bodrum

Mest fornøyde kunder

1.Skiathos

2.Kreta, øst

3.Parga

4.Kroatia

5.Kypros

Mest verdi for pengene

1.Madeira

2.Kroatia

3.Skiathos

4.Thassos

5.Kreta, vest

Ving er Norges største reisearrangør med reiser til mer enn 300 reisemål i over 40 land. Ving arrangerer charterreiser, fleksible pakkereiser med rutefly, i tillegg til flybilletter og hotell for de som vil reise på egen hånd. Reisene selges via internett, telefon, i egne butikker samt utvalgte reisebyråer over hele landet. Ving Norge AS har 89 ansatte og over 400 000 reisende årlig.