TUI Norge

Her får du mest for feriepengene

Pressemelding   •   jul 02, 2012 11:24 CEST

- Bulgaria er et populært sommerreisemål, blant annet for barnefamilier på grunn av det lave prisnivået. I tillegg til lavt prisnivå byr Bulgaria på solssikkert klima, vakre strender og kultur, sier kommunikasjonsdirektør Lena Petersson i Star Tour.

En stor pizza til under 40 kroner og en halvliter øl til tolv kroner på restaurant gjør Bulgaria til det rimeligste landet å legge ferien til i sommer. På andre plass i prisoversikten ligger Middelhavsfavoritten Mallorca.
Star Tours undersøkelse er gjennomført på fem av feriearrangørens vikigste sommerreisemål: Mallorca, Tyrkia, Bulgaria, Kypros og Kreta.

Det er tatt utgangspunkt i priser på vanlige turistvarer som brus, kaffe, pizza og øl - både på restaurant og fra supermarked. Prisene gir en pekepinn på hvor man kommer lengst med lommeboka i sommerferien.
Star Tour har hittil solgt åtte av ti sommerreiser. Beregninger fra feriearrangøren viser at rundt 850 000 nordmenn vil reise på en pakketur i løpet av sommeren.

Star Tour er en av Norges største reisearrangører og tilbyr ferier med charterfly og rutefly til over 100 land. Vi var verdens første charterselskap som miljøsertifiserte flyselskapet vårt, TUIfly Nordic. Målet vårt er å ha Norges mest fornøyde feriegjester. Derfor jobber vi kontinuerlig med å utvikle og forbedre reisene våre. Siste nytt er ferie i luksusvilla, svømmeskole på alle Blue Village og 17 håndplukkede hoteller bare for voksne. Vi er en del av TUI Travel Plc, verdens største reiselivskonsern. Det gir oss tilgang på reiseprodukter som ellers hadde vært uoppnåelige. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.