Leangen Travbane AS

Hestens Dag i Midt-Norge

Pressemelding   •   sep 12, 2014 10:00 CEST

I løpet av helgen arrangeres det Hestens Dag, med masse aktiviteter for barn og voksne på flere arenaer i distriktet.

• I Trondheim på Leangen Travbane blir det på søndag 14. september arrangert Hestens Dag. Dette er et samarbeidsprosjekt mellom fire travlag, Trondheim Travklubb, Trøndelag Travsportforening, Klæbu Travlag og Byneset Travlag. Her er hesten og ponniene i fokus, men også andre «husdyr» blir å se på Leangen. Det blir muligheter for å ri på ponni og å kjøre travløp i tandem med etablerte kusker. Se vedlegg.
  • Namdal Tråvlag arrangerer sin tradisjonelle hestival lørdag 13. og søndag 14. september på Namdal Tråvpark på Høylandet. Her blir det både utstilling, kjøring, oppvisning og demonstrasjon av hestebruk og utstyr. Her blir det også lokalkjøring lørdag 13. september på Namdal Tråvpark med i alt 10 løp, fordelt på 2 montèløp(travritt), 2 ponniløp, 1 «mønstringsløp» for toåringer og 5 travløp.
  • Stjørdal Travsportforening arrangerer familiedag på Stjørdal
  • Bjugn Travklubb arrangere lokalkjøring på Bjugn Travarena lørdag 13. september med i alt 11 løp, hvor det er både ponniløp, montèløp(travritt), rekrutteringsløp for toåringer og ordinære travløp, dagen etter blir det Hestens Dag søndag 14. september. Der er det et samarbeidsprosjekt mellom Bjugn Travklubb, Ørland Travklubb, Jøssund Travklubb, Austrått hestesportklubb og Aktivitetsgruppa ved Ørland Travklubb. Her blir det både ridning og travsport med hester og ponnier.
  • Sunndal og Omegn Travklubb arrangerer lokalkjøring søndag 14. september på Røhjelløran Travbane. Der blir det 9 løp, hvor det er både montè(travritt), ponniløp og ordinære travløp

Leangen er banen der hester som Tamin Sandy, Shan Rags og Bork Rigel startet sine karrierer, og det dukker stadig opp nye talenter i det store området vi har det sportslige og spillemessige ansvar for fra Ålesund i sør - til Nordland fylkesgrense i nord.
Leangen Travbane har et familieområde der det arrangeres forskjellige tilbud for barn i alle aldre, nevnes kan: Ponniridning, ansiktsmaling, hest og vogn og hoppeslott.