Holiday Autos Nordic

Hit bestiller vi leiebil til i siste liten

Pressemelding   •   aug 29, 2012 14:00 CEST

Nordmenn som bestilte leiebil i siste liten i sommer skulle som regel reise til Palma de Mallorca. Det viser et sammendrag Holiday Autos har gjort av bestillinger i juli og august.

- Vi ser tydelig av våre bestillinger hvordan den regnfulle sommeren har fått mange nordmenn til å fly sørover på en ”siste liten” reise, sier Anna Madsen, Nordisk Markedssjef i Holiday Autos.
- Mange vil også bort fra turistbyenes fulle strender og vil heller finne sine egne små idylliske strender med en leiebil.

Palma de Mallorca topper listene tett fulgt av Malaga og portugisiske Faro. OL-byen London er også med på listen, dette kanskje fordi den spontanreisende var tvunget til å bo langt utenfor byen på grunn av de olympiske lekene.

- Det er ikke overrakende at Mallorca topper listen. Det er mye man kan utforske på øya ved siden av de allerede kjente stedene, og øya byr også på et relativt behagelig trafikktempo, sier Anna Madsen.
- At USA ikke finnes på topp 10 listen til tross for at leiebil er uvurderlig på steder som Los Angeles og Miami er nok trolig fordi leiebil og reise ofte bestilles i god tid før avreise, ikke minst på grunn av visumregler.

Hit bestilte vi flest leiebiler til i siste liten i sommer

1. Palma de Mallorca
2. Malaga
3. Faro
4. Alicante
5. London
6. Barcelona
7. Pisa
8. Nice
9. Chania (Hellas)
10. Lisboa

Det finnes også ulemper ved å vente og bestille leiebil så nært opptil avreise, et eksempel kan være at populære bilkategorier ikke er tilgjengelige.

- Det er nesten alltid mer prisgunstig å bestille dagen før avreise sammenlignet med å bestille bil lokalt. Ofte er en hel uke med leiebil hos oss like dyrt som noen dagers billeie inklusive forsikringer hos den lokale bilutleieren, sier Anna Madsen.

Undersøkelsen ble utført av Holiday Autos Tyskland og omfatter bookingsystem i alle land der selskapet har en virksomhet.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Richard Yams, richard.yams@agerapr.se, Tel: +46 70 666 65 38

Original: http://www.holidayautos.no/Pages/PressArchive/prm120829/Default.aspx

Om Holiday Autos
Holiday Autos er verdens største leiebilformidler med leiebiler på mer enn 5000 destinasjoner rundt omkring i verden. I Norden finnes Holiday Autos i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Holiday Autos er et heleid datterselskap av Holiday Autos International som eies av Sabre Holdings, et av verdens største reiseselskap. www.holidayautos.no.