lowcostholidays.no

Hit reiser nordmenn på ferie i sommer

Pressemelding   •   jul 09, 2013 11:12 CEST

Det er sol og øyliv fremfor hektisk storby som frister når nordmenn velger hvor ferien skal tilbringes i sommer. Algarve, Mallorca og Malta står høyt i kurs - hit reiser folk fra både storbyer og distrikter. Dette hevder Lowcostholidays, som har tatt pulsen på hvor nordmenn helst vil tilbringe ferien i år.

Sommeren er her og mange nordmenn planlegger ferien sin i siste liten. Reisearrangøren Lowcostholidays har sammenfattet statistikk fra et utvalg av over 20 000 reisende som har booket sine ferier via dem og resultatet taler sitt tydelige språk, vi nordboere foretrekker det sikre fremfor det usikre og booker feriereisen til sydligere breddegrader for å være sikker på en solrik ferie.

Nordmenns førstevalg er Algarve, tett fulgt av Mallorca og deretter Malta. Så for de som skal booke ferien sin nå, og som vil slippe unna nordmenn, er en reise til for eksempel Essex eller Washington hete tips. Dersom man spesifikt vil slippe støyende Oslofolk i ferien, kan man booke en reise til Halkidiki eller Amsterdam.

Hvor reiser våre nordiske naboer?
Mallorca er et populært reisemål også for våre naboland, bortsett fra for finnene, som heller reiser til Costa Brava. Rhodos er et populært feriested hos svenskene i motsetning til for oss nordmenn, dansker og finner, så her får svenskene være for seg selv. Vil du treffe både glade nordmenn og dansker kan du reise til Kreta.

– I sommer er nordmenn tradisjonelle i sine valg og booker ferie med solgaranti, men uansett hvor man velger å reise passer vi på at de får mer ferie for pengene sine og friheten til selv å skreddersy sin reise om man ønsker det, sier Stefan Kärrström, Managing Director for Lowcostholidays i Norden.

3 på topp liste for sommerferien 2013

Hit reiser trønderne     Hit reiser bergenserne    Hit reiser Oslofolk
1. Tyrkia Antalya             1. Mallorca                        1. Algarve
2. Mallorca                      2. Tyrkia Antalya                2. Mallorca