WebOn Group

Hitachi Power Tools tar i bruk IT-verktøy fra WebOn

Press release   •   Apr 15, 2013 15:11 CEST

WebOn styrker sin posisjon innen segmentet for verktøy og byggevarer gjennom en avtale med Hitachi Power Tools Norway – en av Norge og Nordens ledende leverandører til byggevarebransjen. WebOns Product Information Management (PIM) Solution leveres sammen med WebOns løsning for trykt katalog, og vil bli integrert mot Hitachis eksisterende e-handelsløsning.

”Vi valgte WebOn etter anbefalinger fra andre i vår bransje som hadde løst tilsvarende utfordringer som vi har, ved bruk av PIM”, sier Markedskoordinator i Hitachi Power Tools Norway Tone Jensen.

Systemet, som også integreres mot Norsk Byggevarebase (NOBB), vil lette arbeidet med innregistrering av data, og samtidig gjøre det enklere for Hitachi å synliggjøre sine produkter i byggevarehandelen.

”Vi gleder oss til enkelt å kunne formidle oppdatert informasjon til alle våre samarbeids-partnere. Løsningen skal også formidle grunndata og markedsinformasjon til våre datterselskaper i Sverige, Danmark og Finland. PIM vil forenkle deres hverdag vesentlig med hensyn til oppdatert informasjon”, fortsetter Tone Jensen.

”At en sterk merkevare som Hitachi velger WebOn som leverandør av en nordisk løsning for PIM og trykt katalog styrker de signalene vi tidligere har fått fra Ventana Research om at vi rangeres som en internasjonalt ledende leverandør”, sier Daglig Leder i WebOn Einar Augedal. WebOn har i dag et sterkt fotfeste som leverandør til aktører innen byggevarer og planlegger ytterligere forbedringer av sine produkter og tjenester til dette segmentet gjennom tettere samarbeid med bransjedatabasene NOBB, EFO og NRF.

Om Hitachi Power Tools Norge AS
Hitachi Power Tools Norway AS er en av Norges ledende leverandører til jernvare-, byggevare-, elektro- og VVS-bransjen innen områder som elektroverktøy, spikring, håndverktøy og festemidler. Våre varer blir distribuert gjennom Norges ledende forhandlere, og er tilgjengelig over hele Norge.

Produktspekteret er beregnet på den profesjonelle bruker, og kvalitetsnivået er tilsvarende. Vi er sikker på at du blir fornøyd dersom du velger et produkt fra oss.

Hitachi Power Tools Norway AS er en del av Hitachi-konsernet, og er et datterselskap av Hitachi Koki. Hitachi Power Tools Norway AS gruppen består av Hitachi Power Tools Norway AS med datterselskaper i Sverige, Danmark, Finland og Polen.

Kontaktperson: Tone Jensen, Marketing Coordinator, telefon: +47 669 26 614

Om WebOn AS
WebOn ble etablert i 1995 og er et innovativt programvareselskap som leverer løsninger innen e-handel og PIM (Product Information Management). Dette er produkter og tjenester som bidrar til reduserte kostnader og økt salg for ledende nordiske handelsbedrifter.

Blant WebOn´s kunder er byggevarekjeden Carlsen Fritsøe, COOP, Telenor, Würth, Motek, Berggård Amundsen, TESS, Tingstad, Sivilingeniør Gisle Krigsvoll og Sivilingeniør J.F.Knudtzen. WebOn hadde i 2011 en omsetning på ca 30 MNOK og et resultat på ca 4 MNOK.

Kontaktperson: Magnus Bakken, Chief Marketing Officer, telefon: + 47 415 12 569