A/S Norske Shell

Hjertestarter-rush hos Shell

Pressemelding   •   jul 06, 2012 12:07 CEST

Totalt har nå 18 Shell-stasjoner fått hjertestartere. _ Vi står klar til å hjelpe om noen i nærheten eller på stasjonen trenger det, sier forhandler Erik Magnus Paulsen som nå får hjertestartere på sine seks betjente stasjoner i Oslo.

Paulsen i Veiservice Oslo Vest AS er svært glad for å kunne tilby sine kunder denne sikkerheten.

_ Vi har også en ekstra hjertestarter som vi kan låne ut til lag og foreninger dersom de skal ha arrangement og ønsker å ha en hjertestarter i nærheten.

I tillegg til Paulsen har også forhandlerstasjonen Shell Tegnebyholtet som er drevet av Tonje Vedam gått til innkjøp av hjertestarter, slik at Oslo vest nå har fått sju nye hjertestartere i sitt nærområde.

_ Vi synes det er viktig å tilby våre kunder en slik sikkerhet, og hjertestarterne vil bli hengende godt synlig og lett tilgjengelig. Ambulansene i området er også orientert om at vi har hjertestartere, slik at de kan hente dem dersom de har behov.

Denne uken var ansatte på alle de syv stasjonene i Oslo på kurs for å lære seg livreddende førstehjelp med hjertestarter.

_ Opplæring er essensielt, og totalt 60 personer vil nå gjennomgå et slikt kurs. Samtidig får vi også en større førstehjelpskoffert som de ansatte lærer seg å bruke, slik at de også kan være i stand til å hjelpe i andre akutte situasjoner, sier Paulsen og legger til at det hjelper lite med hjertestarter dersom ingen kan bruke den.

Fra før har Shell-forhandler Rune Andersen i Østfold Veiservice AS investert i hjertestartere for sine 11 stasjoner i Akershus og Østfold, slik at det nå totalt er 18 Shell-stasjoner utstyrt med hjertestarter i østlandsregionen.

INFO TIL REDAKSJONEN:

For mer informasjon, kontakt Erik Magnus Paulsen: telefon 90 91 18 70