Tura Scandinavia AB

Hodetelefoner – for kvinner, av kvinner

Pressemelding   •   jun 19, 2013 10:21 CEST

Koss lanserer FitSeries, en serie hodetelefoner for aktive kvinner. Hodetelefoner designet spesielt til kvinner, har lenge og altfor ofte blitt oversett i elektronikkindustrien. Nå har Koss sine kvinnelige designere fått hjelp av Dara Torres, den amerikanske svømmeren med fire OL gull og totalt tolv OL-medaljer i sin merittliste. Hun er også en aktiv fitness entusiast. "De fleste hodetelefoner på markedet lever ikke opp til en aktiv kvinnes behov. Da jeg hørte at Koss ønsket min hjelp til å utforme FitSeries hoppet jeg på muligheten" sier Torres. Koss FitSeries kommer i to modeller. Koss FitClips benytter seg av en ny in-ear design der elementene ligger komfortabelt i øret og gir en perfekt isolering for optimal lydopplevelse. En myk, fleksibel øreklips hviler rundt øret slik at FitClips gir deg en perfekt passform. Lytteren kan velge mellom tre forskjellige øreputer. Denne modellen er tilgjengelig i fem friske farger og disse har ett belegg som er motstandsdyktig mot svette, for aktiv bruk. Koss FitBuds er de minste hodetelefonene Koss noensinne har laget. Øreproppene er kun seks millimeter i diameter, noe som gjør dem 33% mindre enn gjennomsnittet av Koss sine hodetelefoner. Elementet er omsluttet av en myk gummiert ørepropp utformet til et kvinnelig øre. Som FitClips har FitBuds samme svettemotstandsdyktige belegg, ekstra øreputer og kommer i fem farger.

"Vi er veldig glade for å lansere FitSeries som er den første hodetelefonserien noensinne laget
for kvinner, av kvinner. Våre designeres visjon med Dara’s unike perspektiv, har skapt den perfekte match. Disse hodetelefonene er gode, låter bra og ser bra ut" sier Michael J. Koss, president og CEO.

Koss distribueres i Norden av Tura Scandinavia AB og produkter kan bestilles nå.

Art.nr: 280147 – KOSS FitClip Mint KSC32M
Art.nr: 280148 – KOSS FitClip Purple KSC32P
Art.nr: 280149 – KOSS FitClip Blue KSC32B
Art.nr: 280150 – KOSS FitClip Lime KSC32L
Art.nr: 280151 – KOSS FitClip Purple KSC32P

Art.nr: 280152 – KOSS FitBuds Mint KEB32M
Art.nr: 280153 – KOSS FitBuds Purple KEB32P
Art.nr: 280154 – KOSS FitBuds Blue KEB32B
Art.nr: 280155 – KOSS FitBuds Lime KEB32L
Art.nr: 280156 – KOSS FitBuds Coral KEB32C

Tura Scandinavia AB er en ledende nordisk distributør av tilbehør innen sterkstrøm & hvitevarer, lyd & bilde, data, foto & video, gaming, hjem & fritid, mobil og GPS. Selskapets filosofi bygger på viktige hjørnesteiner som bredt sortiment, sterke varemerker og raske leveranser. Tura Scandinavia AB ble grunnlagt i Göteborg i 1976 og bedriver i dag virksomhet i Sverige, Danmark, Finland og Norge. Hovedkontoret ligger i Kungsbacka og logistikksenteret ligger i Nässjö, Sverige. Totalt 135 personer jobber på Tura Scandinavia AB som omsetter for i underkant av en milliard svenske kroner. Vår vision er å være den beste og mest inspirerende partneren for våre forhandlere.