Huldresølv

Høstens nyheter fra Huldresølv - AW15

Pressemelding   •   aug 31, 2015 07:30 CEST

Folklore er sterkt tilstede i trendbildet i høst. Huldresølv la derfor inspirasjonsturen til Husfliden for å la seg inspirere av vakre mønstre i bunader, bånd og jacquardstoffer.

Smykkekolleksjonen FABEL: Resultatet ble kolleksjonen FABEL. Den består i første omgang av 3 smykker: Alvilde brosje, halskjede og ørepynt. Det er Elise Thiis-Evensen som har brukt all sin kreative og håndverksmessige kompetanse på å lage disse kunstverkene av noen smykker. Referansen til norsk folklore er tydelig, med mystikken som undertone.

Andre smykkenyheter: Kolleksjonen MORGENDIS har blitt utvidet med flere nye produkter. Karla armlenke og halskjede er inspirert av nordisk minimalisme med detaljer hentet fra tradisjonelt håndverk.

Vilje halskjede er en ny fortolkning av medaljongen, inspirert av origami. Det kommer i tre utforminger: sølv, forgylt, og roséforgylt.

Den populære Bregne-kolleksjonen kommer etter flere forespørsler nå i både forgylt og roséforgylt utforming.

Kortreiste smykker – håndlaget i Telemark: Der de fleste andre velger å lage smykkene sine i Østen for å redusere kostnadene, er Huldresølv stolt av å levere et helnorsk produkt – håndlaget i Telemark. Fem gullsmeder jobber fulltid med produksjon av sølvsmykkene, i lyse og flotte lokaler som er spesialdesignet for arbeidet. Resultatet er smykker med en sjel, historie og kvalitet som norske kvinner kan bære med stolthet, glede og god samvittighet – livet ut.

Om Huldresølv

Huldresølv er en familieeid håndverksbedrift som designer og lager sølvsmykker og draktsølv. Smykkene er inspirert av norsk tradisjon, folketro og mystikk kombinert med det internasjonale trendbildet.

Huldresølv ble etablert i 1994 av fjerde generasjons gullsmed og diplomgemmolog Elise Thiis-Evensen. Vi er stolte av å levere et helnorsk produkt – håndlaget i Telemark. Fem gullsmeder jobber fulltid med produksjon av smykkene, i lyse og flotte lokaler som er spesialdesignet for arbeidet. Resultatet er smykker med en sjel, historie og kvalitet som norske kvinner kan bære med stolthet, glede og god samvittighet – livet ut.

Huldresølv selges i gullsmed- og husflidsforretninger over hele landet.

For mer informasjon om Huldresølv og våre produkter, se www.huldresolv.no.