Nyhetstips

Høy kvalitet og avansert teknologi i lekkert format

Pressemelding   •   feb 08, 2010 11:38 CET

Gigaset SL400 skiller seg ut fra mengden med sin luksuriøse design der både hus og tastatur er av metall. Dette er Gigasets tynneste og mest eksklusive modell hittil. Under det elegante metallhuset sitter den siste teknologien med alle funksjonene som den mest kresne bruker kan forvente seg av en toppmodell fra Gigaset.

Den tynne, smidige håndenheten av metall ligger perfekt i hånden, og til tross for det lille formatet har den en knivskarp fargeskjerm som gir en rask og tydelig oversikt. Det er lagt ned mye arbeid med å utvikle tastaturet slik at hver tast reagerer presist, noe som gir bedre brukervennlighet. Det er lett å få tilgang til de ulike funksjonene takket være en 5-veis navigasjonstast og en strukturert ikonbasert meny. Gigaset SL400 har Bluetooth for trådløst headset, vibrasjonsalarm samt en mini USB-kontakt for smidig synkronisering av kontakter med f.eks. Outlook på en PC eller Mac. Adresseboken rommer totalt 500 oppføringer og kan lagre tre ulike telefonnumre per oppføring, e-postadresse samt bilde og bursdagspåminnelse. Gigasets egen energibesparende teknologi, ECO DECT, gir 14 timers taletid og en standbytid på inntil 230 timer. Det kan koples seks ulike håndenheter til hver basestasjon. Til tross for alle tekniske finesser er det likevel telefonens lekre design med hus og tastatur i metall, samt det lille formatet, som gir størst oppmerksomhet. Akkurat som forgjengeren, den kritikerroste Gigaset SL370, har også den nye modellen fått priser. Nylig fikk Gigaset SL400 prisen for beste design av IF Design Award Commission. Gigaset SL400 kommer i butikken i midten av mars 2010, og prisen vil ligge på NKK 1300-1400 kr inkl. moms.

Hvis du ønsker mer informasjon eller presse-/testsamples, kan du kontakte: Tom von Sivers/Nordic PR Coordinator/Gigaset Communications Sweden AB. Mobil: +46703290492 E-post: tom@vonsivers.com
Gigaset Communications GmbH is one of the world’s largest manufacturers of cordless phones and the clear market leader in Europe for DECT phones. With its headquarters in Munich, the company develops, manufactures and distributes high-quality products under the brand Siemens Gigaset. Its portfolio includes fixed-network phones and Voice over IP devices. The primary production site is in Bocholt, Germany, where the Gigaset products are manufactured under the most stringent quality and environmental standards. Gigaset Communications is a licensee of the Siemens trademark. Gigaset Communications GmbH is an ARQUES Industries AG (http://www.arques.de) company.