junkyard.no

HØYT NIVÅ OG NAKEN STUNT PÅ "JUNKYARD IN THE VALLEY" I HEMSEDAL I PÅSKA

Pressemelding   •   apr 08, 2013 13:41 CEST

Skjærtorsdag 28. Mars var det duket for Big Jump-konkurranse og show i Hemsedal Skisenter. Nettbutikken junkyard.no inviterte til spektakulært show på hoppet i bunn av Hemsedal Skisenter. Totalt 40 ski- og snowboardkjørere stilte til start på ”Junkyard in the Valley” og nivået var skyhøyt allerede fra start.

Sola steika hele dagen og publikum fikk seg en minnerik opplevelse servert av flere at de råeste ski og snowboardkjørerne fra store deler av Skandinavia. Vi er super-fornøyd med hele dagen og håper dette kan bli en påsketradisjon, sier daglig leder i junkyard.no, Phillip Vogt, som samtidig roser samarbeidspartnere og frivillige for god hjelp.

Sjekk ut denne editen og få en smaskebit på noe av det som gikk ned under årets utgave av "Junkyard in the Valley":

(Edit by: Mikkel Fykse Engelschiøn)

Aurdal show og naken stunt
Skiklassen ble preget av landslagskjører Aleksander Aurdal i storform. Aurdal vant både «Overall» og «Best Style». - Endelig en konkurranse som får meg til å smile, sier Aleksander Aurdal, som blant annet dro på med dobbelcork 10 og 12, switch 5, switch 9, rodeo 5 etc. «Crowd Pleaser» på ski var en over-ivrig Vegar Øye som satte en massiv naken-front-flip ut fra det 6meter høye hoppet, til tilskuerne og afterski-arenaens ville jubel.

Kleveland imponerte
I snowboard klassen hadde mange samlet seg for å få med seg Aleksander Østreng, som har hatt en fantastisk sesong med US x-games finale, og en tredjeplass i Air & Style, samt sin tunge 5. plass i VM på hjemmebane i fjor. Østreng svarte så definitivt til forventningene, og leverte en oppvisning som gjorde at han ble kåret til «Best Style» og dagens «Crowd Pleaser».

Overraskelses mannen – eller gutten, var 13-årige Marcus Kleveland fra Dombås. Kleveland leverte fantastiske triks på rad og rekke, som blant annet; cab 12, backside 12 og dobbelcorks som han stompa – hver gang. Samtlige som var på Junkyard in the Valley i Hemsedal denne dagen, er nok ikke i tvil om at Kleveland kommer til å prege internasjonal snowboard på aller høyeste nivå i mange år fremover. Hans prestasjoner ble også premiert av dommerne med «Overall» prisen.

Hemsedal
Denne påsken har vært magisk, og Hemsedal har bevist seg som en alpin-destinasjon i ypperste verdensklasse. Vi er meget godt fornøyd med å få kunne arrangere nettopp her i Hemsedal. Stor takk til parkeshaperne og Skistar som har stått på og tilrettelagt til denne konkurransen, sier prosjektleder for Junkyard in the Valley, Christoffer Bjerkan.

Junkyard in the Valley var i samarbeid med, Burn EnergyNescaféHemsedal SkisenterSkistar.comMentos og Hemsedal Boardshop.

*********************************************************************************************************************

Kontakt for mer informasjon og bilder: PR & Eventansvarlig, Christoffer Bjerkan på 22 69 48 77 / 47 33 49 69, e-post: christoffer.bjerkan@junkyard.no.

Daglig Leder junkyard.no: Phillip Vogt, e-post phillip@junkyard.no

For mer info, sjekk ut: http://www.junkyard.no/

Junkyard.no er en ledende nettbutikk for snowboard, skateboard og streetwear segmentet, og fører merker som Sweet Skateboards, Humör, Burton, DC, WeSC, Carhartt, Dr Denim, Vans, Element, Volcom, Adidas, Fox, Nike, Billabong, Globe, LRG, Levis, Enjoi, Converse, Tech Deck med mer. Junkyard.no har eget skate-team og snowboard-team, og er aktive på landsbasis med events og konkurranser. Junkyard.no er medlem av Trygg E-handel, og har kontor i Oslo.