Vitusapotek

Nytt apotekkonsept på Vitusapotek Bekkestua

Pressemelding   •   jun 20, 2013 13:05 CEST

Lista er lagt høyt for det nye apotekkonseptet på Vitusapotek Bekkestua. Her kombineres farmasøytisk ekspertise, digitale informasjonsverktøy og kvalitetssikrede apparater for å gi våre kunder den beste rådgivningen.

Banebrytende apotekkonsept

Ambisjonsnivået er høyt når Vitusapotek Bekkestua i dag, 20. juni har åpnet dørene i ny drakt. – Et banebrytende apotekkonsept i Norge sier Janicke Ruud Nielsen, kommersiell direktør i Norsk Medisinaldepot/Vitusapotek.

Målet er å gi kunden en positiv opplevelse og ta i bruk teknologi for å gi kunden bedre helsehjelp og service. Farmasøytisk kompetanse settes i sentrum, og hele apoteket er utformet for å optimalisere mulighetene for konsultasjoner og informasjonsutveksling til det beste for kunden. Blant annet er det  spesialutformet områder i apoteket for rådgivning og selvbetjening.

Produktpresentasjonen er gjort tilstands- og løsningsorientert. Og integrerte digitale selvbetjeningsverktøy gir hver kunde raskt tilgang til relevant informasjon.

Med eiere med over 177 års erfaring fra apotekbransjen i resten av Europa er grunnlaget for utformingen av konseptet mildt sagt god. - Dette er fremtidens apotek, mener Ruud Nielsen.

Riktig hudpleie – riktig smertelindring – god og effektiv resepthåndtering

Apotek er et lavterskel helsetilbud med høyt kvalifisert personell, som dalig yter helsehjelp til alle sine kunder. Hudpleie, smertelindring og god resepthåndtering er de tre områdene som får hovedfokus i det nye konseptet. – Dette er tre svært naturlige områder for Vitusapotek å fokusere på sier Ruud Nielsen. Vitusapotek har siden 2006 hatt en sterk satsning på hudpleie og har etterutdannet en lang rekke ansatte innen hudpleie. Nå ønsker vi å videreføre denne satsningen også til en mer helhetlig satsning rundt riktig smertelindring for våre kunder. Resepten har en naturlig hovedrolle i apotek, noe vi selvfølgelig også ønsket å ivareta med dette nye konseptet legger Ruud Nielsen til.

Bygging av et europeisk apoteknettverk

Vår eier, det tyske selskapet Celesio har startet å bygge et europeisk apoteknettverk. Konseptet i apoteknettverket omfatter innovative helsetjenester for pasienter og en ny måte å fokusere på utvalgte områder på. Konseptet er basert på beste praksis fra europeiske Celesio apotek. Vitusapotek har bidratt sterkt til utviklingen av det nye konseptet med vår satsning og erfaringer på riktig hudpleie. Med nyskapende tjenster og et utmerket produkttilbud er målsetningen med konseptet å bidra til et mer effektivt og bærekraftig helsetilbud fra apotek. Med dette apotekkonseptet har Celesio som ambisjon om å effektivt, og med følelser, levere innovative helsetjenester som inspirerer til mer positive liv, samt realisere en visjon om en sunnere verden hvor hvert enkelt menneske kan leve sitt liv til det fulle.

Vitusapotek Bekkestua er først ut i Norge – og selv om apoteket og innrednig fremstår i ny drakt er det fortsatt det samme, flotte personalet kundene våre kjenner som ønsker alle hjertelig velkommen til det nye og freshe apoteket

I Vitusapotek er vi spesialister på medisiner og hvordan disse virker i kroppen din. Det er viktig at medisiner brukes riktig for at du skal få best mulig effekt av dem og unngå unødvendige bivirkninger. Vi jobber hver dag for at du skal få en friskere hverdag. Hos oss finner du også gode velværeprodukter – helse er mer enn bare fravær av sykdom.
Apotekkjeden eies av Norsk Medisinaldepot AS (NMD), landets største leverandør av legemidler og helserelaterte produkter til det norske folk via apotek og sykehus. Selskapet har en stabil markedsandel på nesten 50 prosent. Vi er i dag en del av det internasjonale konsernet Celesio, som har mer enn 177 års erfaring med distribusjon av legemidler.

About Celesio
As a leading international trading company and provider of logistics and services in the pharmaceutical and healthcare sector, Celesio takes a proactive and preventive approach to ensuring that patients receive the products and support that they require for optimum care. With 39,000 employees, we operate in 16 countries around the world and generated revenue of more than 22 billion euros in 2012