Ving Norge AS

Høytrykk i sommersalget

Pressemelding   •   jan 13, 2017 11:41 CET

Januar er høysesong for bestilling av sommerferier, og nå forsvinner de beste hotellene og mest attraktive ferieukene ut av hyllene i høyt tempo. Norges største feriearrangør har økt salget med 29 prosent sammenlignet med i fjor, og det er Mallorca som er mest populært.

- Vi øker i alle sommermånedene, men det er mai og september som har størst økning med henholdsvis 43 og 42 prosent mot i fjor, sier kommunikasjonsdirektør Tonje Løkaas Fossum i Ving.

I følge Fossum bruker nordmenn juleferien til å planlegge sommerferien, og ferien bestilles når vi er tilbake på jobb igjen.

- I julen har vi tid til å sette oss ned sammen med familien og planlegge årets hovedferie. Mange er tydeligvis enige om at Mallorca er et godt valg, for vi har solgt 38 prosent flere Mallorca-reiser enn på samme tid i fjor. Vi ser også økt etterspørsel etter reiser til Kroatia (opp 239 %) og Bulgaria (59 %). Det er trolig mange som velger bort Tyrkia til fordel for disse lavkostnadslandene, fortsetter kommunikasjonsdirektøren.

Beregninger fra Ving viser at rundt 70 000 nordmenn kommer til å bestille en pakketur i løpet av januar. I løpet av sommer vil rundt 660 000 nordmenn reise på en pakketur.

Fem på topp hos Ving
1. Mallorca
2. Kreta
3. Gran Canaria
4. Rhodos
5. Kypros

Ving er Norges største reisearrangør med reiser til mer enn 300 reisemål i over 40 land. Ving arrangerer charterreiser, fleksible pakkereiser med rutefly, i tillegg til flybilletter og hotell for de som vil reise på egen hånd. Reisene selges via internett, telefon, i egne butikker samt utvalgte reisebyråer over hele landet. Ving Norge AS har 89 ansatte og over 400 000 reisende årlig.