VitOmega

Hold formen i ferien!

Pressemelding   •   jul 05, 2013 12:02 CEST

Late dager med is, brus, restaurantbesøk både til lunsj og middag og noe godt i glasset, får ofte et leit utfall for mange. Når vi kommer hjem fra ferie opplever mange å ha gått opp noen ekstra kilo. Som alle vet, det tar lenger tid å gå ned disse kiloene enn de kommer på.

Her er noen tips som kan hjelpe deg med enten holde vekten i sommer, eller kanskje til og med gå ned.

Kosemat

En av grunnene til at vi legger på oss i ferien er at vi koser oss mer, og spiser mer mat som inneholder mer sukker og fett enn det vi ellers spiser. Vi sitter lenger til bords, spiser større måltider, og maten smaker alltid bedre når man er på ferie.

Drikke

Mange drikker også mer alkohol som gir ekstra kalorier, og sammen med alkoholen spiser vi ofte mer snacks enn til vanlig. I tillegg kommer brus, iste, iskaffe, kattelatte m.m.

Siden kalorier fra drikke ikke gir samme metthetsfølelse som i form av mat, er det lett å glemme at disse kaloriene gir mye energi.

Ved å velge litt sunnere mat og drikke, kan du kose deg med god samvittighet i sommer.

Planlegg før ferien

Bestem før ferien hvordan den skal være når det gjelder mat, drikke og aktiviteter. Ingen kan gi helt blaffen og drikke og spise alt hva de ønsker seg uten at det får konsekvenser.

Vær i aktivitet

Ferie er ferie og skal ikke være som hverdagen ellers, men selv om man har ferie er det ingen unnskyldning for at man ikke kan være i aktivitet. Vi har mer tid og har derfor all mulighet til å ta en liten joggetur, gå en tur langs stranden, ta en hyggelig sykkeltur med barna eller drive med ballaktiviteter i vannet. Dette er hyggelige ting som hele familien setter pris på og samtidig gir deg god samvittighet - uansett vær.

Mat i ferien

Tenk over hva du spiser, variere tilbehøret og vær forsiktig med stivelse og sukker. Bytt ut pommes frites, og varier med grønnsaker, ris, poteter, salat m.m. Selv om det står på menyen at det er pommes frites som tilbehør er det ingen problem og be heller om salat, ris eller ekstra grønnsaker til retten. Tenk også over porsjonene og spis heller oftere. Ikke hopp over måltider men spis regelmessig, da opprettholder du forbrenningen.

Velg mat som er rikt på proteiner som kjøtt, fisk, fugl, egg og magre meieriprodukter. Dette er mat som metter og som påvirker forbrenningen i riktig retning.

Husk kosttilskudd

Husk å ta med dine daglige kosttilskudd på ferie. Det er viktig med kontinuitet for å oppnå ønsket effekt. Helsedirektoratet anbefaler daglig tilskudd av 1000 mg omega 3 og vitaminer og mineraler. VitoMaris og VitMulti gir deg anbefalt dagsdose.

Om VitOmega

VitOmega AS har solgt kosttilskudd på det norske markedet siden 1993. Selskapet selger det anerkjente omega 3-produktet VitoMaris, som har ekstra høyt innhold av DHA, SterK2 med blant annet vitamin K2, VitMulti vitaminer og mineraler, samt energitilskuddet VitAktiv Q10 med vitamin C.

VitOmegas produkter består av helt naturlige råvarer som har dokumentert effekt. Selskapet følger EU’s regler for dokumentasjon av godkjente helsepåstander (EFSA). Alle produktene er dessuten produsert etter Good Manufacturing Practice, med høye kvalitetskrav.

Kontakt:Markedssjef Ann-Christin Bakke: annb@vitomega.no / 926 34 602