Lebara

Hopprivaler i polsk/norsk VM-kampanje

Pressemelding   •   feb 22, 2011 08:38 CET

To av hoppsportens mest profilerte rivaler, norske Bjørn Einar Romøren og polske Adam Malysz, skal prege T-baner og knutepunkter i Oslo under VM på ski.

Bak den polsk/norske VM-kampanjen, med to av de store profilene under VM-rennene i Holmenkollen og Midtstubakken, står det norske mobiltelefonselskapet Lebara. Selskapet er en del av Network Norway-konsernet, som samlet nå er Norges tredje største mobilaktør. Lebara alene har over 190.000 kunder, og de fleste er utlendinger som bor eller oppholder seg i Norge. Selskapets grunnmur er å sikre nærhet til det flerkulturelle samfunnet.

-Polakker og nordmenn er våre to kanskje største og mest prisbevisste kundegrupper, og derfor har vi valgt en helt ny form for kampanje, der vi snakker til kundene på både polsk og norsk gjennom de to sportsidolene, forteller Hanne Løvstad, administrerende direktør i Lebara.

-I disse dager finnes det vel knapt noen mer effektiv måte å snakke direkte til disse kundene, enn gjennom populære og folkekjære skihelter, sier hun.

I følge Lebara bor og oppholder nesten hundre tusen polakker seg i Norge i løpet av et år. Majoriteten av dem er allerede kunder av det norske mobiltelefonselskapet. Til hopprennene i Holmenkollen og Midtstubakken er det ventet titusenvis av polske Malysz-fans.

-Etter VM står våren og sommeren for døren, og erfaringsmessig øker andelen polakker som besøker Norge betydelig i denne perioden. Billig og enkelt er de viktigste kriteriene for mobilkunder i et flerkulturelt land som Norge. I tillegg til å ha innbyggere fra hele verden, reiser vi mer enn noen gang, og behovet for å holde kontakt med familie og venner øker tilsvarende. En flerkulturell kundemasse krever forutsigbarhet i prisstrukturen. Disse er spesielt opptatt av å kunne ringe hjem og til venner på billige abonnementer, der prisen er fast – enten du ringer til mobiltelefon, fasttelefon, sender sms eller surfer på Internett, sier Hanne Løvstad.

Bjørn Einar Romøren og Adam Malysz har i en årrekke vært to av hoppsportens argeste konkurrenter. Hosle-hopperen, som inntil nylig hadde verdens lengste skihopp (239m), nevner polske Zakopane som en av storbakkene han trives aller best i. Her har han havnet på seierspallen i flere verdenscuprenn, og ofte knivet med Malysz om de øverste plasseringene.

-Polen er det kanskje villeste landet av alle å hoppe i. Interessen og entusiasmen er enorm, og jeg får alltid knallgod velkomst der. Det er et land der jeg virkelig trives å konkurrere. Adam Malysz er dessuten en usedvanlig hyggelig og sympatisk konkurrent, og vi holder hyppig kontakt på telefon og sms, forteller Bjørn Einar Romøren.

Romøren har totalt vunnet åtte verdenscupseire og VM-gull for lag i skiflyving, mens den enda mer meritterte Malysz blant annet har fire sammenlagtseire og 38 enkeltseire i verdenscupen, samt individuelt VM-gull på merittlisten.

I tillegg til store reklameboards på ulike sentrale reiseknutepunkter i Oslo, snakker de to hoppkongene til kundene også på T-banen og på polske og norske nettsteder under VM-perioden. Lebara har også trykket opp et betydelig antall polske og norske supporterflagg med bilder av de to hoppidolene.

For ytterligere spørsmål eller informasjon, kontakt gjerne Hanne Løvstad på telefon 967 00000 (hanne.lovstad@lebara.no).

Bildetekst 1: Hanne Løvstad, administrerende direktør i Lebara.

Bildetekst 2: Den norske hoppyndlingen Bjørn Einar Romøren overvåker montering av utendørskampanjen på Holmenkollen stasjon mandag morgen.

Om Lebara:

Lebara er et norsk mobilselskap som har spesialisert seg på rimelige utenlandssamtaler.

Selskapet ble opprettet i 2001.  Lebara er et flerkulturelt selskap med 57 ansatte fra 23 ulike land. På kundesenteret vårt snakker vi mer enn 20 språk. I 2007 ble Lebara en del av Network Norway konsernet, som består av merkevarene Lebara, OneCall og Network Norway Bedrift. Network Norway er landets raskest voksende teleoperatør, og har totalt 430 000 kunder og en omsetning på rundt 1.8 milliarder