Mystore.no

HTTPS – kostnadsfritt – til alle nettbutikker

Pressemelding   •   jan 26, 2017 12:30 CET

Mystore, Norges største leverandør av nettbutikker, tilbyr HTTPS kostnadsfritt til over 1600 butikker.

Sikkerhet er et viktig område som særlig nettbutikker bør være oppdatert på da de gjerne håndterer personopplysninger og kredittkortinformasjon. I dag annonserer Google at nettleseren Chrome vil flagge nettsider som usikre om de ikke benytter HTTPS og krever passord/kredittkortdetaljer fra brukeren.

Hos Mystore.no som er Norges største nettbutikkleverandør med over 1600 butikker står Google Chrome for 46% av trafikken fra datamaskiner.

Ved å kryptere trafikk med et sertifikat vil kommunikasjon mellom nettbutikken og brukeren være kryptert. Om ikke benyttes vil trafikken kunne overvåkes og personopplysninger eller kredittkortinformasjon kan teoretisk sett komme på avveie.

Det å få på plass HTTPS i din webløsning er i følge Larsen en enkel operasjon som ikke burde innebære noen kostnader for brukerstedet. De fleste større leverandører leverer dette kostnadsfritt og løsningen man legger til grunn en anerkjent løsning fra Let’s Encrypt.

Yngve Larsen, daglig leder i Mystore.no sier at HTTPS anses som en helt naturlig del av en moderne nettbutikk-løsning, og tilbyr dette kostnadsfritt til alle sine 1600 butikker.

Mer info for aktivering av HTTPS http://www.mystore.no/https-sikker-nettbutikk/

Link til bilde: https://www.dropbox.com/s/0qmjajyvmg9lry2/Yngve_larsen2.jpg?dl=0

Mystore.no er Norges største plattformleverandør innenfor e-handelsbransjen. Mystore drifter over 1600 nettbutikker og håndterer ordrer for nærmere to milliarder norske kroner. I tillegg til å drive med netthandel leveres også datakassasystemer og betalingsløsninger.

Mystore.no ble etablert i 2006 og har de siste 10 årene utelukkende jobbet med e-handel og tjenester relatert til dette.

Vårt mål er å gjøre handel enklere, hjelpe våre kunder å selge sine produkter og oppnå suksess.

Kontaktpersoner:

Yngve Larsen, CEO Mystore.no AS