Nyhetstips

Huawei lanserer ny smarttelefon med Google

Pressemelding   •   nov 22, 2010 08:44 CET

Den kinesiske teknologigiganten Huawei følger opp storsatsingen i Norge med lanseringen av IDEOS. Den neste generasjons Android-telefon.

Etter suksessen med lanseringen av mobiltelefonen U8230 Social og nettfjølen S7 tidligere i år, er det kinesiske teknologiselskapet Huawei klare med sin andre mobiltelefon for det norske markedet. Huawei har utviklet en hel portefølje av ”with Google” mobiltelefoner som vil bli lansert i 2010-11. Porteføljen lanseres under navnet IDEOS.

- Dette unike samarbeidet mellom to av verdens største teknologiselskaper etterlater ingen tvil om at IDEOS er utviklet av de dyktigste i faget. Telefonen innehar alle kvalitetene en smarttelefon skal ha i 2010. Den har lynrask oppkoblingsmuligheter til internett, kommer med en rekke Google-applikasjoner og med unike muligheter for menytilpasninger. Samtidig som den også kommer med fullblods Android 2.2. Dessuten lanserer vi den til en uslåelig pris, sier Tor Slørdal i Huawei Technologies Norway.

Ungdomstelefonen

Mobiltelefonen kommer med en 2,8 tommers trykkfølsom skjerm med svært god funksjonalitet og en batterilevetid i toppsjiktet sammenlignet med lignende modeller. Den kommer i tillegg med tre utskiftbare deksel; gul, blå og rosa.

- Våre undersøkelser viser at ungdommer er hovedsakelig opptatt av pris og design når de kjøper mobiltelefon. Den lave prisen, og mulighetene for å selv bytte farge gjør at denne telefonen er et sikkert alternativ til dyre smarttelefoner. Den er rett og slett den perfekte ungdomstelefonen. Vi forventer et ras av julelistenoteringer på denne telefonen. Foreldre over hele landet bør lære seg navnet IDEOS raskt, sier en fornøyd Slørdal.

Lys fremtid

Huawei har allerede lansert en mobiltelefon og en tablet for det norske markedet. Med lanseringen av IDEOS går selskapet inn i 2011 med vind i seilene. Selskapet ble også nylig kåret til verdens mest innovative telekomselskap.

- Huawei har ett overordnet mål; Å levere gode løsninger for økt og mer effektiv bruk av en smarttelefon. Vi er inne i ”The Golden Age of Mobile Broadband”, og du kan være sikker på at vårt selskap vil være en drivkraft i denne utviklingen i årene som kommer.  I første omgang lanserer vi IDEOS, men i løpet av 2011 kommer flere telefoner i porteføljen. I tillegg til nye helt unike Huawei-produkter, avslutter en entusiastisk Tor Slørdal.

For mer informasjon, kontakt:

Tor Slørdal, Sales Manager, Huawei Technologies Norway AS

E-post: tor.slordal@huawei.com

Om Huawei Technologies

Huawei Technologies er en ledende leverandør av neste generasjons telekommunikasjon, nettverks løsninger og terminaler for kunder over hele verden. Selskapet er dedikert til å tilby innovative og samtidig skreddersydde produkter, tjenester og løsninger for å skape langsiktig og verdifull vekst for deres kunder. Huaweis produkter og løsninger er levert og implementert i over 130 land. Selskapet har et tett samarbeid med 48 av verdens 50 største operatører, og har over en milliard brukere.

For mer informasjon, besøk www.huawei.com

Følg oss på Facebook: http://www.facebook.com/HuaweiNorge