Steen & Strøm

Hva kvinner vil ha!

Pressemelding   •   nov 22, 2010 13:25 CET

Er kjøpesenteret rent og har tilgang på mange og ryddige toaletter samt enkel parkering? Da kommer kvinnene på shopping! Mannen? Han kommer på kjøpet. Dette kan Steen & Strøm slå fast etter en undersøkelse blant 1600 kunder på senteret.

- Det er overraskende at ryddighet og renslighet, antall toaletter og plasseringen av disse er viktigere enn hvilke butikker som er på senteret, sier Karl Fredrik Lund, Markedsdirektør i Steen & Strøm.

Mye av undersøkelsen til Steen & Strøm samsvarer med fakta presentert i bestselgerboken , ”What whoman want”, av forfatter Paco Underhill, men Steen & Strøm har altså gjort sin skandinaviske versjon av ”Hva kvinner vil ha”. Et av funnene i boka er at hvis hvis kvinnene kommer  til kjøpesentrene, så kommer også mennene.

- Ved bygging av nye kjøpesentre må vi i større grad enn tidligere hensynta kvinners spesielle ønsker og behov. Det betyr for eksempel at kvinnelige butikker bør være i flertall, det bør være flere kvinnelige enn mannlige toaletter og det bør være godt med trivelige møteplasser som kafeer og resturanter, sier Karl Fredrik Lund.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Markedsdirektør Steen & Strøm, Karl Fredrik Lund, telefon 95179210.

De viktigste faktorene for en trivelig shoppingopplevelse:

Ryddighet og renslighet generelt 92%

Antall toaletter 86%

Sikkerhet og trygghet på kjøpesenteret 85%

Enkel parkering 82%

Informasjonstavler 74%

Utforming av toalettene 73%

Barnevennlighet 47%

Barnevognvennlighet 47%

Stellerom 44%

Belysning 43%

Steen & Strøm ASA, Skandinavias ledende kjøpesenter-selskap, drifter 55 kjøpesentre i Skandinavia med en samlet omsetning på 40 milliarder kroner. Se www.steenstrom.com for nærmere informasjon.