Viaplay Norge

I påsken fortsetter Outlander på Viaplay

Pressemelding   •   mar 25, 2015 09:00 CET

Den 5. april, like etter den amerikanske sendingen, fortsetter den spennende sesongen av Outlander eksklusivt på Viaplay. I serien følger vi Claire på hennes reise i tiden.

I løpet av høsten kunne vi følge med på intriger og sterke følelser i suksesserien Outlander. I påsken kommer den etterlengtede fortsettelsen av historien om Claire. Viaplays brukere kan dessuten laste ned serien til sin smarttelefon eller nettbrett og ta med seg både det nye avsnittet og de tidligere avsnittene fra sesong 1 på påskeferie. Dermed kan de se på serien selv uten tilgang til Internett.

Outlander foregår i Skottland i perioden 1743 til 1945. Historien finner sted i et krigsherjet land som holder på å falle sammen på grunn av konflikter mellom ulike klaner. Claire, som har reist tilbake i tid, sliter fortsatt med sine følelser og lojalitet overfor Frank, som rådvill leter etter henne, samt James, som hun begynner å få ekte følelser for. Mot slutten av den første delen av sesong 1 var Claire i livsfare. Hun hadde blitt tvunget til å gifte seg med James for å komme seg unna Black Jack da identiteten hennes nesten ble avslørt, men er nå blitt kidnappet igjen. Jamie vender tilbake for å prøve å redde sin kone, ettersom Claire igjen er tilbake hos fienden.

Hver uke kommer et nytt avsnitt eksklusivt på Viaplay, og de tidligere avsnittene fra sesong 1 er så klart også tilgjengelige.

Viaplay finner du på følgende plattformer: PC, Mac, Android- og iOS-enheter, Smart TV-er, Xbox 360, Xbox One, PlayStation® 3 samt PlayStation® 4.

Om Viaplay
Viaplay er Nordens ledende video - og underholdningsleverandør av serier, filmer, sport og innhold for barn. Viaplay knytter deg til underholdningen du elsker, tilgjengelig på de fleste skjermer. Du finner hele sesonger av serier, det beste utvalget av kjente filmer og direktesendte sportssendinger i verdensklassen, som for eksempel UEFA Champions League, PGA, NHL og Formel 1. Viaplay er en del av MTGx, den digitale akseleratoren i Modern Times Group. Les mer på www.viaplay.com.

Viaplay AB er en del av Modern Times Group (MTG), som er et internasjonalt medieselskap med virksomheter på fire kontinenter hvilket inkluderer gratis-TV, betalings-TV, radio og innholdsproduksjon. MTGs Viasat Broadcasting driver gratis-TV og betalings-TV-kanaler, som er tilgjengelig på Viasats egen satellittplattform og tredjeparts nettverk, samt distribuerer TV via Internett. MTG er også den største aksjeeieren i CTC Media, som er Russlands ledende uavhengige TV-selskap. Besøk www.mtg.se for mer informasjon.