Icecat

Icecat Content Leverandør satser i det norske Markedet

Pressemelding   •   des 08, 2015 07:00 CET

Icecat har en åpen internet katalog med 300 sponsende merker hvor man kan registrere en gratis konto og laste ned over 900 000 produkt spesifikasjoner (www.icecat.biz) Innholdet er gratis takket være samarbeid med merkevare leverandørene som på denne måten bruker Icecat som en portal for å distribuere sin produktinformasjon til sine kanalpartnere. Blant de sponsende merkene finner du Phillips, 3M, Sony, Samsung og Intel. I produkt spesifikasjonene finner du Markedsføring tekst, teknisk informasjon, logoer, bilder, pdf produktblader og rich media, video ogpdf instruksjons manualer. Produktinnholdet er tilgjengelig i mer enn 35 forskjellige språk. Siden Open Icecat ikke koster noe er den ideell og bruke til å teste med.

Icecat har også en full katalog med mer en 11000 merker og 3000 000 produktspesifikasjoner. Denne er tilgjengelig som en abonnements løsning og gir e-handels bedrifter den absolutt høyeste dekningen.

Flere store operatører på det europeiske markedet er tilknyttet Icecat her kan nevnes:

Amazon, Mediamarkt, Pathworks, Api, Mercateo, Fnac, Billigere.de, Kosatec og bol.com.

Produkt innholdet kan lastes ned som XML, csv, url eller live.

Når Icecat nå ønsker å satse i norske markedet har de ansatt en norsk Nordic Region Manager: Elisabeth Krussand som nå er på plass i Icecats internasjonale hoved kontor i Amsterdam.

Bilde tekst:

Martijn Hoogeveen Icecats CEO og Elisabeth Krussand Icecats Nordic Region Manager

Om Icecat

Icecat NV er en uavhengig og verdensdekkende syndicator av produktinnhold , som ble nominert til Deloitte Technology Fast 50 i 2014.

Icecat har standardisert millioner av produktdatablader i 40 av verdens språk og analyserer resultatene av 11,000+ merkevarer.

Open Icecat er en åpen katalog hvor produkt content for 300 globale merker distribueres gratis (se: http://www.icecat.biz/menu/partners/index.htm). Open Icecat en del av full Icecat.