EY

Indiske Uday Kotak ble EY World Entrepreneur Of The Year 2014

Pressemelding   •   jun 08, 2014 14:08 CEST

Uday Kotak, grunnlegger og leder for Kotak Mahindra Bank i India ble i går kveld kåret til EY World Entrepreneur Of The Year 2014 ved en seremoni i Monacos Salle des Etoiles. Uday ble utvalgt blant 51 nasjonale finalister som alle hadde vunnet sine landsfinaler.

Uday Kotak grunnla Kotak Capital Management Finance Ltd i 1985. I 2003 ble selskapet det første finansselskap i India som fikk konvertere til en bank. Siden da har de vokst fra under 250.000 USD i fovaltningskapital til en internasjonal gruppering med 25.000 ansatte og inntekter på mer enn 2,8 mrd USD.

Med hovedkontor i Mumbai har banken i dag 605 kontorer i India og avdelinger i London, New York, Dubai, Abu Dhabi, Mauritius og Singapore, og anses som en av Indias ledende tilbydere av bank- og finanstjenester.

- Uday er et flott eksempel på en entreprenør som, med en klar visjon og strategi, tok opp konkurransen med etablerte banker, og endret spillereglene i hele bransjen mens han bygget opp noe fra bunn av, sier Maria Pinelli, EY’s Global Vice Chair, Strategic Growth Markets.

Entrepreneur Of The Year er verdens største vekstskaperprogram, og arrangeres av EY (Ernst & Young). De 51 kandidatene som deltok i finalen i Monaco var utvalgt blant omkring 10.000 i 60 land. Blant deltakerne i finalen var også brødrene Aas fra Aas Mekaniske Verksted, som var årets norske kandidater.

Mer om entreprenørprogrammet og et intervju med vinneren kan ses her:

EY | Assurance | Tax | Transactions | Advisory

Om EY

EY er den mest globale organisasjonen innen revisjon, skatt og avgift, forretningsjus, transaksjoner og rådgivning. Med 175.000 ansatte i 150 land bidrar våre tjenester og vår kunnskap til å bygge tillit og skape bærekraftig vekst i finansmarkedene og i økonomier rundt om i verden. Vi vil at alt vi gjør skal bidra til at offentlige og private virksomheter fungerer bedre – for våre medarbeidere, kunder og samfunnet vi opererer i. www.ey.no

Navnet EY kan representere den globale organisasjonen eller et eller flere av medlemsfirmaene i Ernst & Young Global Limited, som hver er atskilte juridiske enheter. Ernst & Young Global Limited, et britisk selskap med begrenset ansvar, yter ingen tjenester til kunder. www.ey.com