Nyhetstips

Industrielt design og ny teknologi forenes i topp-ergonomisk løfteredskap.

Pressemelding   •   des 08, 2009 10:08 CET

GMV handling A/S lanserer akkurat nå sin nye WinLet 350 som er en kraftig og mobil "vakuumrobot", som kan forbedre og effektivisere arbeidsmiljøet vesentlig både innenfor byggebransjen og i industrielle produksjonsmiljøer. Maskinen krever ikke noe sertifikat for å kunne brukes, og kan med en kraftig framdrift bevege seg både på plant gulv og i terrenget.Direktør Jesper Faurskov fra GMV Handling A/S forklarer: Winlet 350 er den første mobile vakuumrobot på markedet som forener et stilrent industrielt design med den nyeste teknologien innenfor vakuumløft og hydraulikk. WinLet 350 kan løfte, transportere, fiksere og manipulere byrder på opp til 350 kg. I byggebransjen er spesielt anvendelig ved utskifting/montering av glass og vinduer. Gjennom hele utviklingsprosessen har vi hatt et godt samarbeid med industrielle designere fra DN, som har sikret et stilrent og moderne design på maskinen. Vi er svært stolte av resultatet, og forventer en stor avsetning over de neste årene – hvor både arbeidsmiljø og effektivitet er i fokus hos de fleste.

WinLet 350 er konstruert med forhjulstrekk, og med en maskinbredde på kun 690 mm er det både mulig å kjøre på smale hageganger og å komme seg gjennom selv den smaleste døråpning. Maskinen er batteridrevet og derfor 100 % CO2-nøytral under drift. Maskinen er i tillegg utstyrt med energisparefunksjoner, slik at én batterioppladning holder for én arbeidsdag. Oppladning skjer ved oppkobling til 230 V, hvor maskinens integrerte lader sikrer en hurtig oppladning av de vedlikeholdsfrie batteriene.

Alle løfte- og manipuleringsbevegelser drives hydraulisk, og kan styres helt trinnløst fra det fjernbetjente betjeningspanelet, hvor man også kan styre og overvåke vakuum via LED-signaler.

De nye funksjonene på WinLet 350 betyr at maskinen nå er langt mer ergonomisk og multifunksjonell enn tidligere typer/modeller. Bl.a. betyr den unike fremdriften på framhjulene kombinert med kraftige luftgummihjul, at maskinen også kan brukes utendørs i vanskelig terreng, i tillegg til at vippefunksjonen nå gjør det mulig å montere glasselementer i f.eks. takkonstruksjoner, da man kan vippe i 180 grader, forteller direktør Erik Pedersen i GMV Handling A/S.

Tekniske data:
Utvendig lengde: 1450 mm
Utvendig bredde: 690 mm
Egenvekt: 390 kg (495 kg)
Maks. løftekapasitet: 350 kg
Hydraulisk framspring av løftearm: 500 mm
Maks. løftehøyde til senter løftebom: 2 850 mm
Sideforskyving: 100 mm
Vippebevegelse: 180 grader
Rotasjon: 360 grader endeløs

Ytterligere informasjon kan man få ved å kontakte oss på adressen under, eller besøke vår hjemmeside: www.gmvas.dk

Erik Pedersen på +45 23 82 00 41 eller ep@gmvas.dk