Norges Kampsportforbund

Ingen medaljer til Norge i Taekwondo EM

Pressemelding   •   mai 08, 2012 15:48 CEST

Det ble ingen medaljer til Norge i Taekwondo EM som ble arrangert i Manchester 3.-6. mai. Norge stilte med 3 utøvere og alle tre gikk ut i de innledende kampene

Eirik Nilssen Bratli fra Mudo Team Furuset & Tveita tapte den første kampen 7-5 for Maksym Dominishyn fra Ukraina  i klassen 80 kilo.

Jan Petter Hammer fra TIF Viking vant den første kampen 14-5 over Niks Gausins fra Latvia i klassen herrer – 68 kilo, men ble slått ut i andre runde mot Papadopoulos Mechteridis fra Hellas. Jan Petter ledet 6-3 før grekeren klarte å knocke han ut.

Siv Anja Mienna fra  Taekwondo Team Heimdal vant den første kampen 9-1 mot Aygul Abdullayeva fra Azerbaijan  i klassen – 53 kilo, men tapte den neste kampen 10-6 mot Manuela Bezzola fra Sveits.

Siste gang Norge vant medalje i EM var når Nina Solheim vant bronse  Roma i 2008.

Norges Kampsportforbund (NKF) er det niende største særforbundet under Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Forbundet er lokalisert på Ullevål stadion i Oslo. NKF organiserer over 20 kampidretter, hvorav karate, taekwondo, jujutsu, wushu og kendo er de fremste konkurranseidrettene.