Eniro

Internasjonal anerkjennelse til Gule Sider

Pressemelding   •   apr 12, 2013 10:47 CEST

– Dette viser at vi har tenkt innovativt og riktig. Vi har tatt utgangspunkt i at Gule Siders brukere søker lokalt og mens de er på farten, derfor har appen et tommelbasert navigeringssystem med lokale resultatlister. Den er i tillegg ekstremt intuitiv med et elegant design, forteller Erik Fillipsveen, leder for mobilutvikling i Eniro og Gule Sider.

Gule Sider var ett av hele 11 000 innsendte bidrag fra 50 amerikanske stater og 60 land. Sammen med 11 andre, som Geico, Delta Airlines, Thomson og Reuters, fikk appen til Gule Sider en offisiell hedersbevisning.

Nærmere en halv million nordmenn bruker Gule Sider på mobilen hver uke. Appen er utviklet av Eniros interne ressurser, som utvikler tjenester for alle Eniros mobile plattformer, også i Sverige, Danmark og Polen. Scandinavian Design Group og We Are Int  står for designet.

- Vi utvikler mobile løsninger for søketjenestene våre i hele det nordiske markedet vi opererer i. Å få anerkjennelse fra selveste Webby Awards er veldig motiverende, sier Fillipsveen.

Om Webby Awards

The Webby Awards er den ledende internasjonale prisutdelingen for de som utmerker seg på nett. De første Webbyene ble delt ut i 1996, da webben var ganske ung. Det er The International Academy of Digital Arts and Sciences (IADAS) som står bak, med en jury bestående av mer enn 1.000 medlemmer fra ledende web-eksperter til tidligere prisvinnere og andre forretningsfolk.

For mer informasjon:

Erik Fillipsveen, Team Manager Mobile, Eniro
Mobil 930 67175 / erik.fillipsveen@eniro.com

Renate Morken, Presseansvarlig, Eniro Norge
Mobil 476 03 968 / renate.morken@eniro.com

Om Eniro/Gule Sider:

Eniro er den lokale søkemotoren. En smart snarvei til det du trenger, i din nærhet eller dit du skal. Eniro er Nordens største søkeselskap. Ved å bruke Eniros tjenester kan både bedrifter og privatpersoner på en enkel måte finne de produkter og tjenester man er interessert i, uansett om kanalen er internett, katalog eller mobil. Annonsørene kan aktivt markedsføre seg for kjøpeklare forbrukere og bedrifter, og dermed få nye kunder og økt fortjeneste.

Eniro er ett av de største lokale søkeselskapene i Norden og Polen, og selskapet har rundt 3200 ansatte, og har vært notert på Nasdaq OMX Stockholm siden 2000. I 2012 var Eniros inntekter 3999 MSEK, med et resultat før avskrivninger (EBITDA) på 976 MSEK. Hovedkontoret ligger i Stockholm. Mer om Eniro på www.eniro.com.

Eniro – Oppdag nærheten. Søk lokalt.